Backup maken en terugzetten van 'grote' MySQL database

• Onderwerp starter Onderwerp starter DuJam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DuJam

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Hallo mensen,

Tis alweer een tijd terug, maar ik leef nog ;)

Ik loop tegen een klein probleempje aan waar ik niet goed uitkom.
Ik ben bezig met het vernieuwen van mijn website, een Simple Machines Forum, versie 2.0.4. De oude draait gewoon online, de nieuwe werk ik uit op mijn PC, waar ik een 'local server' heb geïnstalleerd m.b.v. Xampp. Nu wil ik natuurlijk mijn online MySQL database ook op de 'local' website hebben, maar dat lukt niet.

Backuppen van de online website gaat perfect met phpMyAdmin (versie 4.0.7) of de backup functie van cPanel. Maar het importeren in mijn 'local' website lukt niet. Bij het importeren m.b.v. phpMyAdmin krijg ik een foutmelding dat de database te groot is (database is 60mb, max toegestaan in phpMyAdmin is 20mb naar het schijnt). Terugzetten met cPanel gaat ook niet, dit is niet op mijn lokale 'server' geïnstalleerd.

Vraag is natuurlijk hoe ik dat kan omzeilen. Kan ik b.v. de online database 'in stukken' backuppen en die tabellen toevoegen (of vervangen waar nodig) in de lokale database. Of zijn er wellicht andere foefjes om de boel wel in één keer over te zetten?

Tnx!

Phpmyadmin is een extreem slechte tool en de beperking van 20mb is een voorbeeld van hoe dom de makers zijn. (serieus). cPanel is niet heel veel beter.

Er is maar één manier om backups te maken en dat is mysqldump en zelfs die is niet 100% te vetrouwen (maar dat is MySQL zelf ook niet)

Restoren doe je met de commandline. Je wilt lokaal restoren dus dat kan gewoon met de commandline, zoek de handleiding van mysql op of lees een van de duiizende tutorials over backups en restore van MySQL.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan