Backup maken en terugzetten van twee computers op één externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hallo,
Ik ben aan het denken om een externe harde schijf aan te schaffen, waarop ik een backup wil maken van twee verschillende computers (Windows 7 en Windows Vista). Is dat mogelijk ? Sommigen zeggen van wel.
Hoe (indien nodig in de toekomst) zet ik één van deze backups terug ?
Kan dat door middel van een systeemherstelschijf aangemaakt met Windows ?
Hoe weet je dan dat je de juiste backup op de juiste computer terugzet ?
We spreken hier wel over een volledige backup, ttz systeem plus alle documenten.
Groetjes,
Geert1964

Om te beginnen zou ik je aanraden om je schijf eerst te verdelen in minstens 2 partities.
Met een partitie programma kan dat.
Hier vind je een schijf, Hiren's boot cd, met vele programma's http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=1026
Partitie aanpassen:
parted magix
acronis disk director
partition wizzard

Backup kunt maken van je systeem.
Ghost, tot Hiren's 10.6
image for windows
macrium refelect
hdclone (niet op hiren's)

Meestal is het beter, of het gaat niet anders, om bij het maken en terug zetten een boot cd of boot usb te gebruiken.

wie weet vind je hier nog wat wat jou meer aanspreekt:
http://software.helpmij.nl/

succes er mee.

Beste kostenzer,
Graag had ik alles gedaan met Windows.
Moet toch mogelijk zijn.
Bijkomend vraagje : een externe harde schijf met usb 3.0 kun je die aansluiten op een 2.0 poort ?
Geert1964

Usb 3 op usb 2 of andersom is geen probleem.
Alleen de snelheid wordt die van usb 2

Je wilt alles doen met windows.
Waarom?
Het feit dat er zoveel programma's zijn die bepaalde taken uitvoeren buiten windows om geeft aan dat òf windows hierin tekort schiet òf gewoon die mogelijkheden niet heeft.

Verder als je die programma's laat lopen zijn het programma's die ook zo onder windows hadden kunnen werken.
Met partition wizzard en macrium heb ik zo juist nog gewerkt.
Werkt perfect.

Of je nu met voor jou nieuwe programma's werkt onder windows of niet, je moet er toch even inkomen. Even leren mee omgaan.
Zelf heb ik zoiets van ik wil mijn horizon verbreden en dat doen wat ik wil en niet wat slechts onder windows mogelijk is.
Maar dat is een keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan