Backup maken in Acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
Kenners,

Stel ik heb een adressendatabase met daarin ook bijvoorbeeld omzetgegevens (dit is allemaal puur een gedachtenspinsel). Stel ik pas een adres aan met daarbij ook de omzetgegevens. Toch vind ik het belangrijk om de gegevens van voorgaande jaren ook terug te vinden.
Is er een mogelijkheid (volgens mij alleen maar middels VBA) om eerst een kopie te maken van de huidige situatie om vervolgens bijvoorbeeld de mogelijkheid te bieden om de gegevens aan te passen. Hiervoor zul je ook versienummers moeten hanteren.

Wie o wie heeft eerder met dit bijltje gehakt en heeft wellicht een aanzet tot een richting van een oplossing.

Groet,
Allard

Maak een copy dmv compactdatabase voila.

Dit is geen gedachtenspinsel!

Voor het tweede gedeelte van je vraag zul je moeten kijken wat er op je directory staat. Gebruik daarvoor het Dir statement

Succes!

Laatst bewerkt:
Maak een copy dmv compactdatabase voila.

Dit is geen gedachtenspinsel!

Voor het tweede gedeelte van je vraag zul je moeten kijken wat er op je directory staat. Gebruik daarvoor het Dir statement

Succes!

Hoi Guus,
Dat zijn fijne gedachten :) Ik ben blij dat het idee dus al bestaat. Even voor mijn beeldvorming. Kun je dan ook "realtime" backups maken van een enkel record? De database zal door meedere personen worden gebruikt.

Groet,
Allard

als je gebruik maakt van FE/BE dan heb je geen realtime backup nodig. er kunnen ongeveer 20 gebruiker simultaan van de database gebruik maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan