backup maken van ps2 games

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik vraag me af… hoe kan ik backups maken van PS2 games? Kindertjes gaan niet altijd even voorzichtig om met die kostbare schijfjes:rolleyes:, en ik zie het ervan komen dat er binnenkort een aantal gewoon niet meer te gebruiken zijn door alle krassen die er inmiddels opzitten.:shocked:

Kan ik van die games gewoon een backup maken met Nero / Alcohol / CloneDVD ofzo? Ik weet dat het kan, maar de vraag is ….hoe dan?

Tweede vraag: hoe krijg ik die backup-schijfjes aan de praat? De 3 knappe koppen bij Sony :p (voor dat grapje moet je ouder dan 30 zijn….) zijn natuurlijk ook niet gek, en ze hebben ervoor gezorgd dat de gamende medemens die het niet zo nauw neemt met copyrights niet zondermeer illegale kopieen van schijfjes kan afspelen op hun Playstation apparaat. Begrijpelijk, en terecht.

Kan ik backups uberhaupt wel gebruiken zonder dat ik een zondagmiddag moet gaan zitten solderen? Laat even duidelijk zijn dat ik GEEN gebruik wil maken van allerlei modchips en andere hardwarematige knutsel-projectjes aan het apparaat. Een bootdisk ofzo is tot daaraan toe, maar ik wil niet dat apparaat gaan slopen en ombouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat het met een doorsnee brandprogramma wel lukt. Gewoon een exacte kopie maken, dat werkt altijd.
 
naar mijn weten kan je geen bacups afspelen op uw ps2 console
zonder een modchip of dergelijke

wel via programma die boot vanaf externe maar daar ga ik niet over uitspreken geen ervaring ermee
 
is er geen softwarematige mod dan, een soort flashdisk zeg maar, een cd'tje waarmee je het apparaat kan starten, en daarna de backup-schijf ering?
 
Er is een disc "Swapmagic" daar zou je even naar kunnen kijken. Zelf backup ik de games met DVD Decrypter. Branden op een snelheid van 8x werkt prima hier. Ik gebruik Platinum+ DVD's.
 
Ja ik gebruik ook swapmagic, en dat werkt goed.
Eerst swapmagic erin, (als die geladen is ) er weer uit, en dan de backup erin en op X drukken.
Voor iso's te maken weet ik niks, maar je kan iig wel goed branden met IMGburn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan