Backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petra99

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2003
Ik heb een packerd Bell comp met windows xp, er zijn geen cd's bij geleverd. Ik kan dus ook geen backup tool vinden.

Hoe maak ik nou een backup van mijn bestanden? Heeft iemand suggesties voo9r deze leek?

Gr Petra

dat is het nou net

ik dus niets vinden van backup op mijn harde schijf, Ik heb wel ghost kan je daarmee dan alleen backup van bestanden maken?

uh

Ik zeg wel dat ik ghost heb maar ik weet het niet zeker, zit dat bij Norton prof in?

Met ghost maak je een exacte copie, ofwel een kloon, van je c: partitie, die je vervolgens op een andere partitie plaatst. Na een crash kun je dan mbv de ghost diskette die back-up weer terzetten op c:. Dan heb je weer precies hetzelfde als voor die crash.
Dus verwijder de onnodige bestanden zoals cookies en temps.

Heb jij géén back-up in je systeemwerkset staan? Weird.

Laatst bewerkt:
uit een recentelijk soortgelijke vraag bleek dat Windows backup niet automatisch wordt meegeinstalleerd, maar dat je dat later middels de CD van XP alsnog kan installeren.

Alleen, hier zit 'm voor jou denk ik het probleem, want je hebt geen CD. Aangezien er geen CD's bij de machine meegeleverd zijn (wat heel, heel erg vreemd is....) is de kans dat XP op een verborgen partitie staat "levensgroot". Je zal vast wel een boekje of een online txt of doc bestand op je machine hebben staan waarin P&B uitlegt hoe je XP herinstalleert en / of de benodigde drivers voor eventuele aanwezige hardware herinstalleert.................

replicator

Ok ik heb replicator geinstalleeerd, maar ik kan niet naar een cdr schrijven?

Weet iemand hoe dit zit?

Volgens mij moet dat gewoon kunnen. Zelf kopieer ik altijd naar mijn tweede harde schijf, dus ik heb nooit geprobeerd direct naar een CD te schrijven, maar het zou ook naar CD moeten kunnen. Als je een "new job" definieert kun je onder andere aangeven wat de source folder is en wat de destination folder. Die destination folder kan ook een CD-station zijn. Ik kan me voorstellen dat één CD niet voldoende is voor al je bestanden, maar ik neem aan dat het programma dan gewoon om een tweede CD zal vragen. Ik heb nu geen tijd om het precies uit te zoeken, maar op onderstaand adres kun je een paar nieuwsbrieven lezen met meer informatie over de Replicator: http://www.karenware.com/powertools/ptreplicator.asp

En als het niet direct lukt kun je altijd nog een backup maken naar een folder ergens op je harde schijf en dan die folder wegschrijven naar CD.

Arthur

Voor zover ik weet leverd PB zijn coputers met op het bureaublad een ikoon 'master cd creator'. Als je deze opstart, verschijnt er een wizzard om zelf resque cd's te branden. Bij alle (nieuw) geleverde PB's staat alles op de harde schijf. Zet de optie 'verborgen bestanden weergeven' eens aan. Wellicht dat je het zo vindt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan