backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanthournout

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Hallo,
Ben nieuw hier, dus mijn eerste vraagje en hopelijk wel in de juiste secrie.
Ikwerk onder Win98SE en MSoffice2000
Ik had graag een backup gemaakt van sommige zaken (voor in noodgevallen), of beter nog : mijn PC zo ingesteld dat hij die zelf bijv om de maand of 2 maand maakt :
- van bep excel-bestand (te groot voor een diskette)
- van al mijn bestanden inclusief favorieten en een adresboek van zeker 70 adressen
Hoe doe ik (of mijn PC) het ?
Dank bij voorbaat voor hulp of doorsturing.
Luc

wat nu verder ?

Dankjewel voor je antwoord Fred en Humpe, maar hoe moet ik nu verder ?
Via www.breekpunt vond ik het progje "FBBackup", downloadde dat (samen met een zip-prog,voorlopig nog in gratis evaluation-mode tot ik weet wat ik eraan heb)

maar die backupt nu alles in de "temp"-file; wat ben ik daarmee ? als de PC bijv crasht, zal die temp dan nog te lezen zijn ?
en als temp slechts een copie is van de originele files, maar op een andere plaats, dan had ik net zogoed alles weer op (meerdere) diskette(s) kunnen copieren...

Of als ik nu alles vanuit temp naar een cd moet branden om het te beveiligen tegen alle mogelijke PC-rampen, had ik dat dan niet meteen en rechtstreeks kunnen doen, zonder eerst alles te moeten copieren naar de "temp"-directory.
Help je me nog wat verder ?

Dank bij voorbaat
Luic

Geplaatst door Lucky Fred
Handy Backup is wel een handig progje om Backups te maken. Je kunt zelf aangeven wat en wanneer hij iets moet backuppen en of het uncompressed of in Zip. formaat moet.

http://www.bykeyword.com/downloads/software-10/download-10459.html

Gr. Fred

Als je op bovengenoemde link klikt kom je bij een GRATIS backup programma, gratis omdat het een iets oudere versie is, de nieuwe is wel shareware.

Met dit progje kun je zelf directory's of bestanden aangeven die hij moet backuppen.
Je kunt dan aangeven WAAR (op welke schijf, in welke directory) hij die backup moet plaatsen. In dit geval dus GEEN Temp file/directory, je kunt het dus opslaan op een veilige plaats in geval van een crash.

Het is altijd raadzaam een backup (en een kopie van het installatiebestand van het backup programma) op een partitie te zetten waar het systeem niet op staat.
Mocht het zo erg worden dat de systeemschijf geformatteerd moet worden heb je altijd je backups veilig staan.

Groeten,

Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan