backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

savah25

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Hallo mensen,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zit met mn handen in het haar.

Ik wil mijn comp helemaal leegmaken en opnieuw installeren omdat hij niet werkt zoals het moet. Ik heb al van die spywares geprobeerd en het blijft een probleem. Nu heb een heel boekwerk geprint waarin staat dat ik moet beginnen met een back up te maken.
Prima... alleen ik wil deze niet op een andere locatie maar op cd zodat ik daarna de comp echt helemaal kan kegen voor zover het kan legen. De comp is helemaal nie t oud en ik wil geen nieuwe kopen. En wegbrengen is ook niet echt een optie daar het toch ook een prijzig kaartje aanzit. Ik vind dat ik redelijkom kan gaan met een comp, dus ik wil het graag zelf proberen.
Dus... wil kan me uitleggen in stappen hoe ik een backup moet maken op cd zodat ik daarna alles kan legen en opnieuw kan installeren?
Ik zou jullie erg dankbaar zijn. Ik ben wel toe aan een schone pc.

Groetjes,
Savah:D :love:

Welkom op Helpmij.:)

Als ik het goed begrijp heb jij het over een backup maken met Windows zelf. Klopt dat?
Persoonlijk gebruik ik Norton Ghost, waarbij je kunt kiezen om een backup op je schijf te maken(m'n voorkeur) of op cd/dvd te laten zetten(slechte ervaring mee met het terug zetten van de backup)

nou eigenlijk is het meer om progammas te backuppen die ik heb gedownload zoals muziek enzo. Vooral de muziek, de rest kan ik wel weer opnieuw installeren. Ik wil het dit x gewoon goed doen, bij de laatste x heb ik 2 windows instaan, oh en natuurlijk mnmail, maar die begrijp ik wel hoe ik dat moet back uppen geloof ik. Belangrijkste zijn de adressen, om ze nu allemaal met de hand over te schrijven zie ik ook niet zo zitten:p als ik die ghost download kan ik daarvan dan weer bepaalde progammas terug zetten? windows kan ik wel weer opdaten en ik ben al bezig om sp2 op cd neer te zetten om die daarna te plaatsen.
Bedankt voor het snelle reageren. Ben me al aan het suf roken, stoppen moet nog ff wachten!:thumb:

Het makkelijkste om je muziek enz, op een andere partitie of schijf te zetten.
Mail adressen kun je net zo backuppen als je mail.
Adresboek exporteren.(Outlook Express)

PS eventueel kun je het adresboek ook laten uitprinten.

Ok...maarre...is er ook gratis download waar ik mn backup kan maken? En doet het dan een backup van alles wat er op mn comp staat of alleen de windows?

Als je Windows nu beroerd is heeft het geen zijn een volledige backup van je systeem te maken. Een gratis programma ken ik ook niet hiervoor. Wat je nu kunt doen is wat je wilt bewaren(muziek, adressen, gedownloade programma's) of op een andere partite/schijf zetten of gewoon op cd-rom branden.
Reeds geinstalleerde programma's kun je niet backuppen, dus je zal de installatie bestanden van die programma's moeten backuppen.

OK ik ga nu dan alles op cd branden, ik hoop dat het lukt en kom erop terug!

Dank in ieder geval!:thumb:

Mocht je nog een gratis backupprogramma zoeken, kun je eventueel eens kijken naar ntbackup (start, uitvoeren, ntbackup)
Als deze niet gevonden wordt, is deze niet geinstalleerd, maar zou wel als *.msi bestand op je xp-cd moeten staan.

Nadeel van een dergelijke backup kan zijn dat je een werkend systeem moet hebben om het te gebruiken.

Ok ik heb van de bestanden die ik wil bewaren een kopie gemaakt op cd.
Hoe kan ik het best nu schoonmaken? Ik lees in het boekwerk dat ik een opstart diskette moet maken maar dat is toch al mijn windows cd? Ik heb ook de SP2 op cd die ik daarna er opkan zetten. Kan ik gewoon nu gaan formateren en alles legen? Of moet ik nu toch eerst BOOTEN?:confused:

Nou mensen dank vooral jij cash voor het snelle reageren, comp is schoon alles is gedownload wat moet denk ik.
Firewall
Norton
SP2 en updates
CCleaner
Regcleaner
een bestanden fixer (helaas koste dat wel geld maar bestanden van windows doen het een x of is dat geld klopperij en ben ik er ingetuind?Progammaatje heet regfix32 of zoiets, zit op mn werk)
Ben alleen helaas wel alles kwijt omdat ik de bestanden verkeerd heb gebrand. Maar de comp loopt als een trein tot nu toe en er is veel ruimte weer zonder crap. Vriendje is alleen niet zo blij weg muziek. Topic kan dicht, alleen willen jullie ff laten weten of dit een goed begin is voor een schone comp?

Dank Crash:thumb: :love:

Ok een hele stommem vraag en daarna ( denk ik) kan deze topic worden afgesloten...:o
Weet iemand hoe ik de letters van mijn pictogrammen zo kan wijzigen dat het zeg maar meedoet met de achtergrond van bureaublad. Ik zit te zoeken en zoeken waar ik dit moet wijzigen maar het lukt maar niet. Nu zitten die letters in zo.n gek groen hokje. Maar deze wil ik dus wijzigen.

Alvast bedankt!:p :p

He dank jewel...nou nu is mn comp echt up to date en alles... hartelijk dank voor de hulp en voor een hele tijd... tot Ziens!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan