backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

markvdam

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2005
Hoi!

Ik zit met een probleem waar ik zelf echt geen raad mee weet. Ik heb een harde schijf waar windows XP op geinstalleerd is en beveiligd is met een wachtwoord.

Helaas is windows volledig gecrasht en krijg ik deze melding als ik de computer opstart: Windows is niet volledig geinstalleerd. Voer de installatie opnieuw uit. (daarna wordt de computer gestart)

Het is uiteraard geen probleem om windows opnieuw te installeren, maar ik zit met een aantal belangrijke documenten die in mijn documenten en op het bureaublad staan. Ik dacht slim te zijn en heb de schijf in een andere pc gestopt zodat ik daarvandaan de documenten naar de andere computer kon kopieren en zo een backup maken.

Maar helaas... als ik de mappen probeer te openen, krijg ik de melding: Access denied.
Dit komt dus door dat wachtwoord van windows op die schijf waardoor ik niet in bepaalde mappen kan komen.

Heeft iemand enig idee hoe ik in die map "bureaublad" kan komen zonder de melding: 'access denied' te krijgen?

Hoop dat hier iemand een oplossing heeft want ik weet er echt geen raad mee en ik MOET die bestanden terug hebben:(

Alvast bedankt!

Mark van Dam

Hallo Mark,

Dit is inderdaad een kwestie van rechten. Die andere pc, log daarmee in als administrator. Voer daarna de volgende procedure uit voor de documenten die je wilt kopieren.

Klik met rechts op je document of mappen en selecteer het tabblad beveiliging.

http://faq.tweakers.net/wos/howto/ex2k3generic/exch06.png
(je hebt niet al deze tabbladen, dat maakt niet uit)

Klik hier op de knop advanced.

http://www.icervasoftware.ca/Home/Images/Ownership7B.JPG

Selecteer het administrator account waarmee je bent ingelogd. Vink eventueel het vinkje "replace owner on subcontainers and objects aan" en klik op ok. Dit proces kan even duren, maar daarna moet je ze kunnen inzien.

Bedankt voor je reactie.

Echter is dit niet helemaal wat ik bedoel. Ik kan namelijk die andere pc niet meer opstarten.

Je moet het zien als een harde schijf waarvan de windows niet meer werkt, maar waar nog wel bestanden opstaan. Die bestaden wil ik eraf halen, maar dat lukt dus niet door die rechten. Maar omdat ik de windows van schijf niet kan opstarten kan ik dus ook de rechten van die mappen/bestanden niet wijzigen.

Of kan dat ook als de schijf in een andere pc zit?

met vriendelijke groet,

Mark

Hallo !

Als de HDD zelf niet defect is, kun je XP toch trachten te repareren via de R- functie ? Opstarten van de XP-CD en kiezen voor repair ? Daarmee hoef je in principe geen bestanden te verliezen.

Succes,

Harry.

Is het echt zo dat de bestanden in mijn documenten, bureaublad en local settings (e-mail van outlook) bewaard blijven?

zou wel heel mooi zijn als het werkt:)

bedankt iig!

ben ik nog een keer...

Met die windows herstel functie gebeurt niet zoveel. Ik heb hem van cd gestart, windows herstel functie gekozen.

Dan vraagt hij bij welke windows ik me aan wil melden, kies ik optie 1: C:\windows
daarna vraagt hij om het administrator wachtwoord
als ik deze invoer krijg ik dat het wachtwoord fout is.

Ik heb dus met een programmaatje de wachtwoorden van windows via een bootfloppy al verwijderd.

Dus zou je zeggen dat ik daar nu dat admin password leeg kan laten. Mooi niet dus... als ik op enter druk krijg ik alleen dit:

C:\windows>

voor de rest gebeurd er niets...

Iemand die me verder kan helpen?

Mvg. Mark van Dam

Kan je hem niet als tweede harde schijf in een computer hangen en dan de bestanden overkopieren?

Nee dat is juist het probleem..

Omdat er op die schijf een windows staat waarin user accounts zijn aangemaakt. Die accounts zijn beveiligd met een wachtwoord waardoor nu die mappen ontoegankelijk zijn geworden. (access denied)

gr. Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan