Backup maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijme

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
535
Hoi helpmijer's


ik heb nu een computer met windows xp.
ik wil nu een backup maken van de hardeschijf daarom heb ik een extra externe hardeschijf gekocht.

maar hoe moet ik nu in windows xp ervoor zorgen dat de computer een backup maakt?
en kan dit ook om de week automatich?
 
Hoi,

Uit je laatste opmerking 'Kan het ook om de week automatisch' begrijp ik dat je een backup wilt maken van je eigen data en instellingen ..... ?
Want een volledige backup van je hele harde schijf elke twee weken is onzin.
 
Hiervoor moet je het programmatje Syncback gebruiken!:thumb: heel makkelijk programma eerst maakt hij een backup van je hele computer (dat duurt best lang) en daarna kan je handmatig Syncback laten zoeken naar nieuwe bestanden die erbij zijn gekomen na de laatste keer dat het programma een backup heeft gemaakt. (dit gaat heel snel)
http://www.2brightsparks.com/assets/software/SyncBack_Setup.zip
 
Hoi,

Uit je laatste opmerking 'Kan het ook om de week automatisch' begrijp ik dat je een backup wilt maken van je eigen data en instellingen ..... ?
Want een volledige backup van je hele harde schijf elke twee weken is onzin.

Ja zoiets

ik bedoel gewoon dat hij het elke week/maand bijwerkt
niet dan ik dit zelf hoef te doen.
 
Hiervoor moet je het programmatje Syncback gebruiken!:thumb: heel makkelijk programma eerst maakt hij een backup van je hele computer (dat duurt best lang) en daarna kan je handmatig Syncback laten zoeken naar nieuwe bestanden die erbij zijn gekomen na de laatste keer dat het programma een backup heeft gemaakt. (dit gaat heel snel)
http://www.2brightsparks.com/assets/software/SyncBack_Setup.zip




dus hij maakt een backup van de HELE computer.?
dus als mijn harde schijf kapot is kan ik Mijn computer via mijn externe harde schijf laten opstarten?
Doet hij dit dan automatish om de week?
Is dit Gratis?

In iedergeval al bedankt voor de site
 
hij maakt een backup van je documenten maar volgenmij kan je ook instellen om van de HELE computer een backup te maken maar dat weet ik niet zeker en ja het is gratis.
 
Thnxs

ik heb het nu gedownload en geinstalleerd.
het is HET programma dat ik goed kan gebruiken.
het maakt een backup van al mijn documenten en instellingen


THANK U.





PS: is er een programma dat je ook windows kunt backuppen
ik denk het niet omdat je dan windows kopieert
maar dat is nog een klein ?
 
Windows XP Pro bevat ntbackup, hiermee kun je een systeem backup maken. Moet je bij een crash nog wel windows installeren, maar kun je daarna de systeem backup terugzetten en weer aan de slag.
 
Windows XP Pro bevat ntbackup, hiermee kun je een systeem backup maken. Moet je bij een crash nog wel windows installeren, maar kun je daarna de systeem backup terugzetten en weer aan de slag.



klop hier had ik op het internet al een beetje over gelezen, maar met het programma dat ik nu heb kan ik het zelfde doen.


maar er bestaat dus geen programma waar je heel windows kan backuppen??
dat ik dus ook van de externe harde schijf kan opstarten??
 
NTBackup kopieert heel windows, maar om op te starten vanaf de externe schijf zou je dan in principe een clone moeten maken met bijv Ghost of Acronis True Image. Het probleem is echter dat je disk USB is en geen IDE/SATA en dat de drivers in Windows dus niet zullen kloppen. Ook zullen de drive letters verkeerd worden toegewezen, dus dat is niet echt een optie. Het is dus makkelijk om bv een image file as clone te bewaren en deze dan bij een crash te restoren naar een nieuwe disk.
 
NTBackup kopieert heel windows, maar om op te starten vanaf de externe schijf zou je dan in principe een clone moeten maken met bijv Ghost of Acronis True Image. Het probleem is echter dat je disk USB is en geen IDE/SATA en dat de drivers in Windows dus niet zullen kloppen. Ook zullen de drive letters verkeerd worden toegewezen, dus dat is niet echt een optie. Het is dus makkelijk om bv een image file as clone te bewaren en deze dan bij een crash te restoren naar een nieuwe disk.
:eek: wat jij zegt :eek:


Dat word voor mij allemaal iets te ingewikkeld.

maar is het niet illegaal??
eigelijk kopieer je windows dan toch??
 
Maar op dezelfde PC, dus dat is niet illegaal. Het verhaal wordt anders als je die disk aan een andere PC gaat hangen
 
Oh ok



Nouja mijn vraag is beantwoord

Hartsikke bedankt voor de hulp
 
backuppen valt nog niet mee

ik zit met hetzelfde probleem als de vragensteller. ik wil windows xp opnieuw installeren omdat de pc beretraag is geworden (het binnenhalen van bijvoorbeeld! 20 korte emailberichten duurt een kwartier of langer! en zo is er meer.
ik heb er allerlei registry-programma's op losgelaten maar helpen, ho maar!
daarom kreeg ik het advies om xp opnieuw te installeren. ik wilde dat doen met een stukje software uit windows zelf maar dat stopt steeds als ik zo'n 4 Gb heb gedownload.
daarom lijkt syncback een alternatief. ik wil dus alles even parkeren op een externe harde schijf met uitzondering dus van windows zelf. kan dat ook met syncback? het gaat mij met name om het behoud van outlookbestanden en adresboek en verder om een heel fors aantal bestanden (word, excel etc)
wie kan mij aan informatie helpen?
groet
hein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan