backup maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
het is misschien een domme vraag. ik sta op het punt om vista te gaan vervangen door windows7. ik wilde een backupprogramma aanschaffen maar men verzekerde mij dat ik alles veilig kan backuppen door de map documeten en het bureaublad eenvoudig te kopieren naar een externe harde schijf en dat ik outlook10 bestanden daarheen ook kan exporteren. is dat echt veilig genoeg??

Veilig ja, niet als je de USB / harde schijf rond gaat slingeren.

Laatst bewerkt:
maar is het wel genoeg? kan ik niet beter ook software mee backuppen (daar zitten allerlei instellingen in, zoals bij word)?

Software backuppen heeft geen zin. De instellingen hiervan kun je toch niet uit een backup in je programma's terug inlezen.

Wel is het zo dat veel mensen geen idee hebben waar ze alle bestanden hebben opgeslagen. En windows helpt nog steeds niet met z'n c:\users map tussen alle systeembestanden. Maak dus veiligheidshalve gewoon een kopie van je hele schijf.

Software backuppen heeft geen zin. De instellingen hiervan kun je toch niet uit een backup in je programma's terug inlezen.

Wel is het zo dat veel mensen geen idee hebben waar ze alle bestanden hebben opgeslagen. En windows helpt nog steeds niet met z'n c:\users map tussen alle systeembestanden. Maak dus veiligheidshalve gewoon een kopie van je hele schijf.

dat zou ik wel willen, maar mijn externe harde schijf kan het allemaal niet bevatten.

het gaat eigenlijk alleen om MS Office bestanden, dus geen foto's films en zo. die sla ik op in documenten en/of het bureaublad. Dat denk ik tenminste, ik doe het nooit anders. volstaat dan documenten en bureaublad?
graag nadere info.

Meestal wel. Maar bijvoorbeeld je email, MSN gesprekken, favorieten e.d. staan niet in deze mappen. Kopieer in ieder geval ook de inhoud van alles onder c:\users\ . Controleer ook even of je nog alle wachtwoorden van email en websites weet. Standaard staat namelijk het vinkje nog aan om wachtwoorden te onthouden.

ik probeer te backuppen maar weet niet zo goed hoe dat moet. als ik alles selecteer van bureaublad, en ik werk met 'kopieer naar' dan zet ie de bestanden niet in de map die ik daarvoor heb aangemaakt maar in de root (zo heet dat geloof ik). en werk im met kopieren en plakken dan gebeurt er niks
hoe moet het dan?
graag hoor ik

meestal is het zo bij programmas..

dat je bij instellingen kan doen gegevens exporteren oid
zo kun je met een mailprogramma gewoon je contactenlijst, emails en wat dan ook exporteren
en als je het programma dan weer geinstaleerd hebt kun je het importeren en staan die gegevens er weer in..

vaak staan opties zoals deze bij bestand of instellingen..

hoop dat je hier wat mee kan?

van de outlookbestanden wist ik het inmiddels al, maar nu gaat het om grote aantallen WORD-bestanden, al dan niet in een map.
daar moet ik nog uit zien te komen

je kan ook gewoon windows easy transfer gebruiken om het meeste te backupen :D

toch ben ik het ermee eens dat je zoizo ALLES moet backuppen

ik wilde het gaan doen met easy transfer, maar dat wil dat ik andere pc gebruik. en dat ik daarop ook software installeer. kijk ik verkeerd msschien?

ik wilde het gaan doen met easy transfer, maar dat wil dat ik andere pc gebruik. en dat ik daarop ook software installeer. kijk ik verkeerd msschien?

als je easy transfer start klik je op "next"
dan krijg je dit schermpje, klik daar op externe hdd:
helpmij1.jpg

kies daarna voor "dit is mijn oude computer" in het volgende schermpje:

helpmij2.jpg

zodra windows 7 geinstaleerd is zoek je op "Windows Easy Transfer" in het zoekvakje en doe je dezelfde stappen, maar nu kies je voor "dit is mijn nieuwe computer"

ik krijg een heel ander scherm. begint (in het nederlands) met de zin dat ik gemakkelijk bestanden naar ander computer kan overzetten enz enz. als ik dan op doorgaan klik moet ik eerst alle bestanden sluiten.
ik kom bij easy transfer door in het zoekvenster (windows7) easy transfer te typen en daarna aan te klikken in het lijstje daarboven.
ik kan easy tranfer niet als apart programma vinden. zit daar het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan