Backup met Drive Image XML

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Hallo, ik ben op mijn andere pc een backup aan het maken met Drive Image XML van de C schijf. Ik ehb de backup op de D schijf gezet maar mijn vraag is. Maakt Drive Image XML een backup van heel de schijf? En als mijn Windows is gecrasht, hoe zet ik dan in godsnaam alle bestanden van de backup files terug zonder besturingssysteem??

Van wat ik zo uit de FAQ kan halen gaat dat dus niet.
Q. How do I restore an image back to a working state?

A. Note that you must put the image into an existing partition. If necessary create a new partition with Windows Disk Management first. You do not need to format the drive. The size of the partition you create will determine the size of the drive - for example if you create a 20GB partition and then restore a 10GB size image to it, the size of the drive will still be 20GB.

To start Windows Disk Management click:

Start>Control Panel>Administrative Tools>Computer Management>Disk Management

If Windows Disk Management does not start, you can use the following commands from the command prompt:

net start dmserver
net start dmadmin
diskpart

To restore an image to an existing partition, click Restore in the main program window.

Note on boot drives: If you want your computer to boot from the new partition you must set it to "active" with Windows Disk Management.
Je zult eerst een werkende partitie moeten hebben

Met PE builder kun je een opstartcd maken met het betreffende programma drive image xml geïntegreerd. Als je dan bij een eventuele crasch of als je windows niet goed meer werkt de PC opstart met deze cd dan kun je het proagramma starten en je backup terug zetten. Zeer handig, heb het al enkele keren gebruikt. Mijn backup is ongeveer 10 GB en dat duurt ongeveer 10 minuten. Als je mij je e-mailadres stuurt kan ik jouw het progje opsturen.

Groetjes

Een bestaande partitie, had het een beetje te letterlijk vertaald.
Verder zie ik inderdaad dat je BartPE zou kunnen gebruiken maar dan zul je zelf dus een bootdisk moeten maken inclusief de DriveImage plugin.

Hoi iedereen. Enkele topics terug heb ik die documentatie al gevonden. Maar kan ik de cd branden op een andere pc want de pc waar ik ene backup van maka hefet geen brander.

EDIT: Jeej, ik heb de ISO kunnen opslaan en ope en andere pc gebrand en hij werkt. Dus ik zit veilig.

Bedankt allemaal voor de hulp

Laatst bewerkt:
Vandaag backupje terug gezet nadat ik weer heb zitten kl**** heb met themes.

Toch wel handig dat ik niet weer moest herinstalleren. Na half uurtje was men xp terug zo goed als nieuw :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan