Backup mislukt hELP!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou kan ik er getouw aan vast kopen, ik maak om de 3 dagen een backup met ghos 9 en heb er nog nooit een problemen mee gehad, ik ga nu slapen.
Maar ik maak van te voren wel een map aan??

Tijdens de "voorronde" van de installatie van Windows XP geeft hij toch één of meerder volumes weer, al dan niet met een Windows XP exemplaar er op, genummerd 1, 2 of meer? Dan moet je toch aangeven op welk volume XP geinstalleerd moet worden?
En zoals Breezer eerder schreef, dan kan je toch een nieuwe partitie of volume aan laten maken?
Die bootdisk failure is waarschijnlijk het gevolg van het feit dat Windows de C-schijf niet kan vinden, de default bootdisk.
Kun je met de setup CD booten en dan in het eerste stilstaande scherm kiezen voor "R" van de recovery- of herstelconsole?

Een aantal mogelijkheden zou dan kunnen zijn:

FORMAT C: (als dit commando wordt geweigerd eerst het volgende)

FIXMBR C:

CHKDSK /R

en als het lukt

DEL G:\WINDOWS

dan exit en opnieuw de installatie XP maar dan op C.

Uiteraard zijn wel alle gegevens van de C-schijf (of volume) verloren gegaan.

Ik heb bovenstaande uitgevoerd, maar krijg nu de melding:
Toegang geweigerd met een filename:set7.tmp ??????? Wat nu?

Heb eerst G maar geformatteerd en vervolgens verwijderd toen Exit gedaan en windows opnieuw opgestart.
Nu zegt hij bij het opstarten dat de NTLDR ontbreekt??
Hoe kom ik weer in de Setup van Windows?

Setup is nu gelukt, en C en G verwijderd en een nieuwe C aangemaakt waarop nu Windows XP wordt geinstalleerd kijken of het goed gaat.

Er is nu een C aanwezig geinstalleerd met XP, het opstarten ging prima ik zag een C, een D een E en een F partitie.
Toen weer geprobeerd een image te maken met Ghost, toen ging het weer fout, kreeg weer diskboot failure bij het opstarten en heeft hij geen image gemaakt, zou het met de drive letters te maken kunnen hebben? G was helemaar verwijderd maar nu na Ghost te hebben gebruikt staat Windows weer op G:o

In de Windows setup kan je gewoon een nieuwe partitie aanmaken en als je hier Windows op installeert zal het automatisch de C:\ schijf worden.

Altijd rustig blijven, het valt altijd weer te fixen ;)

Truste :)

Als je de C: partitie verwijderd, worden de andere schijfletters naar voren opgeschoven, indien je dan een partitie maakt, komt deze achteraan, als schijfletter.

Dus geen partities verwijderen, maar formateren.

TS, maak een 98SE op startflop, indien je die niet kunt maken, kun je deze ervoor gebruiken.

Start ervan op, en delete de eerste non dos partitie met FDISK, kun je overigens ook doen met de XP cd, maak met FDISK een FAT32 partitie, reboot met de XP cd in de drive, start ervan op, en formateer die partitie in NTFS, als het goed is, is het nu een/de C: partitie.

Iedereen bedankt voor de reacties, maar niks heeft tot nu toe mogen baten.
Ik heb er een schijf bij gezet waar nu Windows op staat, zodat ik alles van de andere schijf over kan zetten en dan doe ik wel een Fdisk op de probleemschijf.

Over welke versie van ghost gaat het eigenlijk, ik werk met ghost 9.

Dat zou ik zo ook niet weten. Ik denk dat Norton Ghost 9 versie toch anders werkt. Misschien dat iemand anders je verder kan helpen. Succes.

Iedereen bedankt voor de reacties, en maak nooit de fout door in Partition Magic een driveletter te veranderen bijvoorbeeld van G: C: maken en vervolgens de waarschuwing die je krijgt te negeren.
Zo is bij mij al deze ellende ontstaan en had het acheraf niks met Ghost te maken.

Backup mislukt

Dan moet je een killdisk nemen en met deze de computer herstellen met ms-dos commandos je kan namelijk het backup die je gemaakt heb op station g: terug schrijven naar station C: ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan