Backup OE (op CD-rom) terugzetten op C-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

AFCA_Holland

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Berichten
209
Ik had een reservekopie gemaakt van Outlook Express (Windows XP) op een CD-rom.
Vervolgens had ik alle e-mails in Outlook Express verwijderd.
Toen ik vervolgens die backup van OE weer wilde terugzetten op C-schijf werd alles verwijderd (blijkbaar nam die CD-rom het lege Outlook Express over).

Hoewel op dit moment nog zonder grote gevolgen, vraag ik me af hoe dit te voorkomen is in de toekomst, want dit is uiteraard niet de bedoeling.

Bij voorbaat dank...
 
Wat ik meestal doe is mijn adressen lijst exporteren en die op CD branden. Daarnaast sleep ik al mijn mails die ik wil bewaren uit mijn mailbox op het bureaublad, deze brand ik dan.

Als ik ze weer wil hebben sleep ik ze van mijn CD weer terug in de mailbox. Of ik dubbelklik gewoon op het mailtje op CD zodat OE gewoon opstart. Oftwel, geen rare backup programma's, gewoon je mails slepen naar een andere locatie :thumb:
 
MrLee zal wel hetzelfde bedoelen:

Brand de *.dbx bestanden (bestanden zoeken) en kies bestand>importeren in OE als je ze wilt terugzetten.
 
Mijn punt is dat als CD-rom in computer gestopt kennelijk automatisch de programma's worden bijgewerkt/overgeschreven zoals die op C-schijf staan... niet echt practisch als je kopie wilt terugzetten -))
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door caveman
MrLee zal wel hetzelfde bedoelen:

Brand de *.dbx bestanden (bestanden zoeken) en kies bestand>importeren in OE als je ze wilt terugzetten.

Nope... Ik SLEEP de mails met mijn muis vanuit mijn postvak/inbox naar mijn bureaublad, en die fik ik op een CD'tje. Na de reinstall sleep ik ze gewoon weer terug van mijn CD in mijn postvak/inbox. :cool:
 
Na zelf wat klooien kom ik tot de ontdekking dat er wellicht meerdere variaties zijn.
Ik maak zowel in OE als op m'n CD-rom een nieuwe map aan, met verschillende naam, maar wel in principe met dezelfde inhoud.
Mocht er een situatie komen dat je bestanden moet terugzetten, dan overschrijven ze elkaar niet.
En anders betreffende map (of elk afzonderlijk e-mailbestand) op CD-rom -> rechter muisknop selecteren -> kopiëren naar eigen documenten.

Wat mij betreft opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan