backup of kopie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jo Briels

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2001
Duimen dat ik in het juiste hok zit.

Mijn schijf heeft twee partities C en D.
Op C staan alle programma's. Daarvan heb ik de nodige schijven en kan altijd herinstalleren.
Op D staan al mijn data (een hele hoop)
Het lijkt mij dat een kopie van die data handiger is dan een backup. Op die kopie kan ik sneller naar iets kijken.
Of heb ik het fout?
Hoe kan ik een kopie maken van mijn outlook express voor post en adressen?

Outlook Express slaat de gegevens meestal op in de directory C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{...}\Outlook Express\. Windows XP maakt meestal gebruik van de directory C:\Documents and Settings\Uw inlognaam\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express\ (zorg er voor dat u verborgen en systeembestanden kunt zien!). In deze directory staan meerdere files, allen met de extensie DBX. Door de inhoud van deze directory te kopiëren naar een andere locatie heeft u hiervan een back-up (eventuele *.log bestanden in deze directory kunt u verwijderen, zij zorgen voor onnodige vertraging). U kunt ze na de installatie weer terug zetten of nog beter: Outlook Express naar dit bestand laten verwijzen. Bent u nog niet zeker van uw zaak dan kunt u er ook nog voor kiezen om de gegevens te exporteren vanuit Outlook Express zelf. Ook het adresboek kunt u vanuit Outlook Express exporteren.

LET OP: Bij het terugplaatsen van de e-mail database op uw nieuwe systeem doet u er verstandig aan een kopie achter de hand te houden. Plaats de database pas terug nadat u alle updates met betrekking met OE heeft uitgevoerd. U loopt namelijk het risico uw gegevens te verliezen als u een database gemaakt met een nieuwe versie terugplaatst naar een systeem met een oude versie van OE.

Bron: Schoonepc

ps. Waarom moet er naar data gekeken worden op een kopie als het origineel op D staat?

Ik kijk na een tijdje naar die 'datakopies' om te zien wat er intussen op de D is bijgekomen en ik eventueel moet bijkopiëren

Is daar niet een programma voor die dat voor je kan checken? ( weet vast wel iemand van Helpmij :))

hoy,

Second copy 2000 is klein doet wat het doen moet en gemakkelijk

Handy backup het zelfde.

Ik wil niet moeilijk doen, maar wat is het voordeel van een backupschijf voor 'gewone data'.
En die kopieschijf kan ik meenemen wanneer ik bijvoorbeeld bij mijn zus thuis even op haar computer ga.

Het ging hier toch om 1 schijf met 2 partities? ik denk dat we elkaar even niet volgen :) Wat ik bedoelde is dat er volgens mij een programma moet zijn dat precies ziet hoeveel er veranderd is in de data en welke stuk er dus gekopieerd ( is gebackupped) moet worden naar....... en dat zou een tweede schijf kunnen zijn.

Hoy,

Bij goed configureren doen beide bovenstaande progjes dat ook.

Heb de reclame van dat ene progje second copy 2000 bekeken.
Ziet er goed uit.
Omdat ik slechts 1 bijzonder grote harde schijf heb, gaat de backup naar een dvd schijf.

Vroeger had ik twee ingebouwde harde schijven,
vond ik gemakkelijker en veiliger, maar de Medion heeft er slechts één.

Als je schijf twee partities heeft (werd bij Medion in de fabriek gedaan, denk ik), dacht ik het toch nuttig een backup op een buitenschijf (cd-rom of dvd-schijf) te zetten, evenals kopies.
Is het niet zo dat, als een harde schijf crasht alle partities stuk zijn?

Hoy,

Ja dat is zo, mede daarom gebruik ik een externe usb harddisk er bij. mijn ingebouwde hd is maar 8 GB, en met Win XP er op kon ik niet zo veel meer.

succes met je progje

Ik heb bij mijn laptop een externe harde schijf dat is inderdaad erg makkelijk als je wel eens data mee wilt nemen naar anderen

Ik denk dat hiermee mijn vragen zijn opgelost en rest me niets anders dan iedereen hartelijk te danken.
Tot een volgend probleem.
Wat een geluk dat helpmij.nl bestaat en wij, Vlamingen, er mede kunnen van profiteren!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan