Backup op CD niet uit te lezen

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Jaren geleden heb ik backups op CD-RW gezet. Op de CDs staat "gemaakt met Roxio EasyWrite"
Als ik de CD open in verkenner zie ik geen bestanden maar wel een installatiebestand voor Roxio EasyWrite Disc Reader. Ik installeer deze maar kan het niet terugvinden onde de apps. (meermaals en geeft dan alleen melding is bijgewerkt)
Ook opent de CD hierna nog niet met dat prog.

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik hoef geen brandprogramma, wil alleen deze bestanden op een externe HD zetten.
Roxio CD 2.webp

Ik begrijp het probleem niet. Er staat > Bestanden die op de schijf staan...
De bestanden zijn dan zichtbaar. Heb je wel de goede schijf waar de back-ups dan opstaan?

Staan er volgens jou dan meer bestanden op die schijf? En welke dan? Zijn dat dan back-upbestanden en welk programma heeft die bestanden destijds gemaakt?

Volgens mij is dit ook geen app. Lees het onderstaande:

Achtergrondwerking:
Na installatie werkt het programma op de achtergrond om UDF-geformatteerde schijven te detecteren en te mounten. Het is specifiek ontworpen voor oudere Windows-systemen (98/ME/2000/XP).

Vervangen door native ondersteuning:
Hoewel in het verleden noodzakelijk voor UDF/MRW-compatibiliteit, bieden moderne besturingssystemen native UDF-ondersteuning, waardoor speciale kaartlezers minder essentieel zijn.

Laatst bewerkt:
Ja goed, dat is wel een programma maar die is niet genoemd in de openingspost. Feit is dat een back-upbestand wel zichtbaar zou moeten zijn. Ik zie geen back-upbestand.
Graag antwoord op de vraag of je je niet vergist aangaande de schijf waar deze back-ups op zouden staan en met welk programma je deze hebt gemaakt?

Klik op Start en type dan het woord roxio.
Wordt ' ie dan getoond?

Kopieer het installatiebestand eens naar je vaste schijf, en voer het daar eens uit.

Terug
Bovenaan Onderaan