Backup op externe HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

BuSTeD

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Geachte,

Ik heb een vraagje over een backup maken op een externe HD.

Ik beschik thuis over een netwerk met 2 pc's. De 2 pc's maken gebruik van gedeelde werkmappen. Bestaat er een free programma waarmee ik een backup kan maken op een externe harde schijf ?

Een handig programma waarmee je kan aanvinken welke data hij moet backuppen en wanneer ? Kan je dit automatisch instellen, bv. om 23u00 beginnen backuppen ?

Graag uw mening.

Alvast bedankt !

idd dit werkt

maar dan kan ik de bestanden van de andere pc toch niet mee backuppen ?

tenzij ik dit natuurlijk ook doe op de andere pc, maar ik zou het graag auto hebben voor beide pc's

Als de mappen op die andere pc gedeeld zijn, kan je ze gewoon vanaf 1 pc backupen hoor!

ik zie het juist :)

fantastisch

kan ik ook een tijdstip instellen ?

Kan ik niet zo uit m'n hoofd zeggen, maar weet dat het bij windows server mogelijk is. En dit heeft een beetje van hetzelfde weg. Dus waarschijnlijk is het mogelijk

Als je de 'wizard' in ntbackup doorloopt kun je ook een later tijdstip instellen voor de backup. Dit wordt dat gewoon een opdracht in c:\windows\tasks en deze kun je dus ook later makkelijk aanpassen of kopiëren zonder de wizard. Let er wel op dat als de back-up file erg groot wordt (>12 Gb) je 'm soms niet terug kan zetten. Probeer dus een keer de back-up file te lezen om te zien of je een bestandje kunt terugzetten VOORDAT je dat daadwerkelijk nodig hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan