backup outlook express 6 maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

paling.vissen

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2002
Hallo allemaal,

Omdat ik outlook express bedrijfsmatig gebruik wil ik graag een back-up maken van mijn outlook express.
Op dit moment sla ik de e-mails op in mijn doc. ( doet ie zelf als DBX bestand) maar als ik de e-mails open zijn die niet meer leesbaar.

Nu wil het geval dat er vorig jaar ook een back-up gemaakt is maar nu opgeslagen als Internet E-MAIL Message en deze zijn te openen zonder outlook express + dat de mappen structuur intact gebleven is.

hebben jullie een idee hoe je eenvoudig een backup kan maken zodat deze ( in geval van nood) vanaf cd geopend kan worden.

Er zijn volgens mij niet al te dure programma's te koop waarmee een back-up van outlook express ( inclusief adresboek ) gemaakt kan worden , heeft iemand daar ervaring mee en blijft dan de mappen structuur + submappen intact.

Groeten John

In het nederlands

kan het zonder te importeren in outlook ?( gebruik ik niet )
ik gebruik outlook express

Hoy,

In outlook Express moeten de dbx bestanden (die u eerder geexporteerd heeft als backup), terug geimporteerd worden in outlook express. En als het dan goed is moeten alle e-mails in outlook Express weer op te roepen zijn.

waar het mij om gaat is dat ik nu 6500 e-mails in outlook express heb opgespaard in één jaar en volgend jaar met een "lege"outlook express wil beginnen maar heel misschien iets moet kunnen nakijken in de "oude"e-mails.

Plus dat ik graag een back-up wil van mijn e-mails ( maar compleet met mappen structuur )
met het overschakelen op een nieuwe computer was het een heel gedoe om de e-mails en zeker het adresboek ( de supmappen wilde niet mee) over te zetten in de nieuwe computer.

Ik ben best bereid om een programma te kopen , maar vraag aan jullie is heeft iemand ervaring zo'n soort back-up voor outlook express programma of is er een goede ( eenvoudige) methode om zelf iets te doen.

Groeten John

Hoy,

Ik gebruik Handy Backup. Daar zit de mogelijkheid een e-mail backup met adresboek te maken. Ook naar CD

Dit gaat ook weer in de extentie DBX

Tydens het backuppen heeft u de keus waar u de emailmap wilt plaatsen (dus de kopie).

Stel dat u deze op D:\mijn backup plaatst

Is het dan niet als volgt te doen:

Open OE> klik op Menu Extra> Opties> tab onderhoud> knop Archiefmap, en verwijs dan even naar bv D:\mijn backup
sluit hierna OE af en start opnieuw en u krijgt al uw 600 emails te zien.

Onthou wel waar de originele verwijzing naar is.
Dit moet u weer aangeven als u met de gebackupte emails klaar bent

Misschien wat ingewikkeld maar iets anders zou ik niet weten

succes

Ik ga vanavond het volgende proberen.

via een klein netwerk zitten twee computers met elkaar verbonden.

Ik sla op dit moment mijn e-mail op in mijn documenten deze map kopieer ik even naar de andere computer en kijk of ik met de outlook express van de andere computer deze kan openen en lezen
als dat goed gaat heb ik dus een back-up

bedankt voor de tip
Ik geef wel een berichtje als het goed gelukt is

Gr. John

Hoy,

Maar dan moet OE van dezelfde versie zijn als op uw eigen computer, kunt u niet vanaf uw eigen computer in Oe het pad opgeven naar de andere computer? moet toch ook mogelijk zijn.

een back-up maken van outlook express 6 is verbazend eenvoudig

Ik heb op een andere computer een nieuwe gebruiker aangemaakt en in outlook express de gegevens geïmporteerd ( compleet met mappenstructuur)

maar mijn adresboek ( WAB) werd een zooitje, ik heb allemaal mappen gemaakt, omdat sommige klanten met gegevens in verschillende mappen voorkomen is het belangrijk dat ook de mappenstructuur intact blijft en hij importeert wel de namen + adressen maar niet de mappen. dus alles zit door elkaar.

weet iemand hoe je ook mappen mee kan importeren in het adresboek ( WAB)

Groeten John

Deze al eens gezien.
Is gratis en werkt goed.
Je moet het niet zo ver weg zoeken.:D

De mappen in Outlook express en alle supmappen gaat flitsend, prima de Luxe

alleen zit ik met een probleem van het adresboek.

sommige klanten komen meerdere malen voor in het adresboek in verschillende mappen ( deze zijn voor mij belangrijk) bij een back-up importeerd hij prima alle namen en adressen maar zonder de mappen dus jantje staat drie maal onder elkaar ( omdat hij drie maal voorkomt in het adresboek)

heeft iemand daar een oplossing voor .

Hoy,

En als u nu eens domweg gewoon een kopie van uw WAB bestand maakt en deze later weer terug zet. Dat lukt bij mij wel.

Ik ben zo dom geweest om allemaal mappen ( ongeveer 100 )aan te maken in het adresboek.

dus terugzetten gaat prima op mijn eigen computer ( daar staan de mappen al in) maar ik wil een back-up voor als de computer een crash krijgt en het hele gebeuren gezet moet worden op een nieuwe computer of nieuwe harde schijf.
Dan heeft ie een probleem omdat daar geen mappen staan

Hoy,

Vink eens aan alle bestanden weer geven

Ga naar C:\Documents and Settings\Eigenaar\Application Data\Microsoft\adressbook

en maak van de map adressbook een kopie en zet hem ergens anders neer.

Maak nu de map eens open en klik dubbel op het WAB bestand, dan blijft toch de structuur behouden.

Hallo

Ik heb mijn adresboek al gewoon in mijn documenten staan
en hij gaat wekelijks mee met de back-up op CD
tot nu toe geen probleem

het terugzetten van het adresboek ook geen probleem
alleen heb ik een probleem als ik het adresboek wil gebruiken op een andere computer of na b.v. een crash het adresboek moet instaleren op een nieuwe harde schijf.

Dan is er geen structuur van mappen en gooit hij alles door elkaar.
en dat is nu mijn probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan