Backup Programma stop telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Ik heb een Huawei Ascend G750-U10 met Android 4.2.2.

Sinds kort slaat elke keer het daarbij behorende Backup-programma Hisuite uit de cessie.

Versie no. HiSuite 4.0.7.300_OVE

Er zitten op de telefoon 61 App's op die gebackuped moeten worden, maar meestal bij de App no. 12 is het gedaan, en komt het programma weer in z'n Beginpositie terug.

En kun je dus gevoeglijk weer opnieuw beginnen.

Vraagje: Kunnen de App's afzonderlijk getest worden op hun hoedanigheid (of er een fout in de programmatuur, of in de data zit?)

MVG
Dukkel

Ik vermoed dat je vraag verband houdt met deze : klik ?

Ik begrijp dat de Huawei software niet werkt zoals dat zou moeten, maar wat ik in je andere vraag ook al opperde (mij afvroeg) : waarom hang je de telefoon niet simpelweg aan een Windows computer en kopieer je middels de verkenner alles wat je maar wil kopieren naar een extern medium? De praktijk heeft mij geleerd dat software van telefoonfabrikanten veelal NIET soepel (en dus niet probleemloos) werkt. Jouw vraag bevestigt dit.
Samsung had / heeft met zijn Kies-software ook zo'n problematische suite waarbij het de ene keer prima werkt en een volgende keer weer niet. Aangezien backups belangrijk zijn en je er dus op moet kunnen vertrouwen, krijg je het heen en weer van dit soort software.

Dat probleemgedrag van die telefoonsoftware meerdere malen ervaren te hebben, heb ik ervoor gekozen om simpele klussen ook simpel te houden, m.a.w. ik heb de telefoon gewoon aan mijn computer gehangen en via de Windows verkenner alles gekopieerd. Gemak dient de mens, toch?

Systeembestanden hoef je m.i. niet te kopieren, want wanneer zou je een dergelijke kopie terug willen (moeten) zetten? Bij een fatale storing waardoor de telefoon niet meer voor -of achteruit wil. Welnu, in dat geval kun je toch simpelweg de telefoon resetten naar de factorywaardes, dáár heb je geen kopie van de systeembestanden voor nodig. Daar je dan ook al je foto's, contacten etc. etc. kwijt bent, is het dus wél erg belangrijk om daarvan een kopietje te hebben en daarvoor gebruik je dus.............. de Windows verkenner. Als je daarnaast je contactpersonen ook nog eens aan een Microsoft, een Google of whatever wat voor een gratis mailaccountje hebt gekoppeld, dan hoef je je contactpersonen niet eens te backuppen. Na een factoryreset en het wederom invoeren van zo'n accountje, worden je contactpersonen automatisch gesynchroniseerd / weer hersteld.
Enige dat zinvol is van een mobieltje om te backuppen zijn m.i. dus de daarop staande foto's, muziek etc. etc. e.e.a. voor zover je die ook al niet op een pc hebt staan (zou ik doen).

Eigenlijk zou ik je daarom de vraag willen stellen : wat wil je bereiken met de kopie van je telefoon / wat is de meerwaarde ervan om een dergelijke kope te bezitten?

Laatst bewerkt:
Met de backup en restore van Google lukt dat allemaal ook prima.
Afgelopen week nog een aantal malen gebruikt bij het installeren van nieuwe telefoons van kennissen.

Google backup gemaakt, nieuwe telefoons aanmelden met dezelfd google account, en binnen de kortste keren alles weer netjes geinstalleerd, foto's, muziek, contactpersonen, de hele bende.

Ik vermoed dat je vraag verband houdt met deze : klik ?

Ik begrijp dat de Huawei software niet werkt zoals dat zou moeten, maar wat ik in je andere vraag ook al opperde (mij afvroeg) : waarom hang je de telefoon niet simpelweg aan een Windows computer en kopieer je middels de verkenner alles wat je maar wil kopieren naar een extern medium? De praktijk heeft mij geleerd dat software van telefoonfabrikanten veelal NIET soepel (en dus niet probleemloos) werkt. Jouw vraag bevestigt dit.
Samsung had / heeft met zijn Kies-software ook zo'n problematische suite waarbij het de ene keer prima werkt en een volgende keer weer niet. Aangezien backups belangrijk zijn en je er dus op moet kunnen vertrouwen, krijg je het heen en weer van dit soort software.

Dat probleemgedrag van die telefoonsoftware meerdere malen ervaren te hebben, heb ik ervoor gekozen om simpele klussen ook simpel te houden, m.a.w. ik heb de telefoon gewoon aan mijn computer gehangen en via de Windows verkenner alles gekopieerd. Gemak dient de mens, toch?

Systeembestanden hoef je m.i. niet te kopieren, want wanneer zou je een dergelijke kopie terug willen (moeten) zetten? Bij een fatale storing waardoor de telefoon niet meer voor -of achteruit wil. Welnu, in dat geval kun je toch simpelweg de telefoon resetten naar de factorywaardes, dáár heb je geen kopie van de systeembestanden voor nodig. Daar je dan ook al je foto's, contacten etc. etc. kwijt bent, is het dus wél erg belangrijk om daarvan een kopietje te hebben en daarvoor gebruik je dus.............. de Windows verkenner. Als je daarnaast je contactpersonen ook nog eens aan een Microsoft, een Google of whatever wat voor een gratis mailaccountje hebt gekoppeld, dan hoef je je contactpersonen niet eens te backuppen. Na een factoryreset en het wederom invoeren van zo'n accountje, worden je contactpersonen automatisch gesynchroniseerd / weer hersteld.
Enige dat zinvol is van een mobieltje om te backuppen zijn m.i. dus de daarop staande foto's, muziek etc. etc. e.e.a. voor zover je die ook al niet op een pc hebt staan (zou ik doen).

Eigenlijk zou ik je daarom de vraag willen stellen : wat wil je bereiken met de kopie van je telefoon / wat is de meerwaarde ervan om een dergelijke kope te bezitten?

Hallo gast0225,

Het kopieren van m'n data naar een nieuw CD-kaartje is 100% gelukt, en inderdaad heb ik m'n telefoon (althans het SD-kaartje) aan de computer gehangen en het nieuwe SD-kaartje in de SD-gleuf (van de computer) en vervolgens alles ge kopieerd.

Maar nu alles wat dat betreft achter de rug is wilde ik een backup maken van de vernieuwde situatie. En dat lukt me almaal niet

Elke keer slaat het backup-programma er uit en komt het programma weer in de beginstand. Er is dan niets gekopieerd (is gecontroleerd)

Nu was de vraag:

1) Zijn de diverse App's te controleren op hun consistentheid?

2) Overigens zou het ook kunnen dat het pas hernieuwde backup programma niet helemaal goed werkt

Met Huawei contact opnemen is een crime. Dat lukt gewoonweg niet, van daar dat al jullie inbreng belangrijk voor me is.

Met vriendelijke groet
Jan

Ik zou sowieso niet op de telefoonbackupsoftware willen vertrouwen (zie ook mijn vorige bericht)
Ik denk dat de optie die mrmusic aandroeg een aardig alternatief is.

Jij schreef (in je andere vraag): systeembestanden op SD kaart. Wat ik mij afvraag is hoe die bestanden op SD kaart terecht zijn gekomen, want een telefoon wordt zonder SD afgeleverd (mensen kopen zo'n kaartje en stoppen deze in de telefoon). Waartoe dienen die bestanden op de SD kaart?

Laatst bewerkt:
Via Google Backup worden zelfs ook alle geinstaleerde apps weer netjes terug gezet, inclusief eventueel opgeslagen spelpunten etc.

Via Google Backup worden zelfs ook alle geinstaleerde apps weer netjes terug gezet, inclusief eventueel opgeslagen spelpunten etc.

Hallo mrmusic

Ik ga het proberen met Google Backup

Is er trouwens een aparte versie die je gebruikt voor een backup te maken van de Telefoon?

En wordt zowel het Interne geheugen als wel de SD-kaart gebackuped?

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet
Dukkel
P.S. Wat bedoel je met opgeslagen spelpunten

Laatst bewerkt:
als ik zo vrij mag zijn om namens mrmusic, die kennelijk offline is, te antwoorden:

- je speelt een spelletje op je telefoon en je bent inmiddels level 1,2 en 3 door en speelt thans op level 4. De game biedt je de mogelijkheid om elke keer als je start, vanaf het laatste punt verder te spelen zodat je niet steeds bij level 1 hoeft te beginnen.

Welnu, dat 'spelpunt' (waar je gebleven was) op level 4 wordt dus ook door Google bewaard en teruggezet.

Laatst bewerkt:
@gast0225: Waarvan akte :d

Kon ivm werk niet direct reageren

Hallo gast0225 en mrmusic

Bedankt voor de uitleg.

Is G-Cloud en Cloud Gallery, want daarover praten we volgens mij, ook te redigeren vanaf Google Cloud?

Zou wel wat makkelijker zijn, dan vanaf je telefoontje.

MVG
Jan

Ik ken het tool / het progje niet, dus ik kan je daar geen antwoord op geven.

Hallo gast0225,

Ik heb de programma's ook op m'n computer gedownload, en nu kan ik ze beide gebruiken/redigeren van upgeloade foto,s contacten enz.

MVG
Jan

Hallo gast0225, Edmoor en mrmusic

Ik denk dat ik de fout (dat mijn backup-programma Hisuite van Huawei) boven water heb.

IK heb alle App's die te maken hebben met SD management, Filemanagement enz. verwijderd van mijn telefoon (zowel uit het Intern geheugen als wel van de SD-card. Met elkaar 9 Apps)

Bestanden als:
SD Insight
App2SD
SD Card Management
Advanced SD Card
Filemanagement
DU Cleaner
Power Clean
Power Battery
Hi Speed Boost

En nu maakte mijn Huawei Ascend G750-U10 een onberispelijke backup. En ligt het kennelijk niet aan de Software van Huawei (HiSuite versie 4.0.7.300_OVE)
Nu maakt natuurlijk één zwaluw geen zomer, maar toch ?? Het geeft wel te denken.

Ik hoop dat jullie hier anderen ook mee van dienst kunnen zijn.

Met vriendelijke groet
Jan

Laatst bewerkt:
Ik herinner mij een topic van weken geleden waarin ik o.a. schreef:

aardige, nutteloze, zinloze appjes voor mobieltjes.............?

Hallo gast0225,

Terugkomend op mijn email #13.

Het is toch een eenzame zwaluw, want momenteel lukt een backup-maken weer niet.

Niet dat die backup-maken beslist nodig was, maar ik wilde mezelf overtuigen dat backuppen lukte of niet.

Welnu nu ben ik weer 4 pogingen verder, zonder succes.

Ook heb ik tussen de backup-pogingen zowel mijn computer als wel de Telefoon opnieuw opgestart.

Tevens heb ik Feedback naar Huawei doen uitgaan over dit verschijnsel (hoewel ik daar niets van verwacht)

Misschien hebben jullie nog een waardevolle suggestie in deze.

Met vriendelijke groet

Jan

Ik blijf een beetje bij de Windowsverkenner als de meest pragmatische.

Hallo gast0225,

Begrijp ik, maar jij hebt waarschijnlijk dan ook geen Huawei Smartphone

Mvg
Jan

Nee, maar maakt dat iets uit? Ik backup op deze wijze alle telefoons hier thuis, nu, in het verleden en ook telefoons die we in de toekomst nog gaan kopen.

Het enigste minpuntje van deze methode zit 'm in het feit dat na een fabrieksreset eventueel gedownloade / geïnstalleerde appjes even opnieuw zullen moeten worden gedownload, maar aangezien 95% van alle appjes op deze aardbol redelijk tot absoluut onnodig / nutteloos zijn, (geen toegevoegde meerwaarde hebben) blijft dat kwantitatief ook maar zeer beperkt en is backuppen via de Windows verkenner per definitie sneller dat welke andere methode dan ook.
De methode die mrmusic aandroeg kent dit minpuntje niet. (denk ik, want ik heb die methode nog niet zelf 'gedraaid')

Kijk bijvoorbeeld naar de tijd die jij nu al kwijt bent met het oplossen van je probleem (wat tot zover dus niet wil lukken). In de tijd die het je inmiddels heeft gekost had je -als je 1x per maand een backup zou maken middels de Verkenner- al 12 maanden / 12 backups verder geweest.

Laatst bewerkt:
Hallo gast0225,

Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar ik "kan het niet zetten" dat zoiets als een normale backup-maken niet meer lukt, terwijl het al 2 jaar perfect gelukt is.
Dit is dus zuiver een ongewenst gevolg van een update van dat Backup-programma dat ik sinds 2 September gebruik.

Inmiddels heb ik ook al enige dagen het programma van Google G-Backup, en dat werkt prima, werkt ook bij, dus tussendoor als er aan aanpassing is aangebracht in je Contacten of in je Foto bestanden.

Dus ik stop (althans voorlopig) met de Backup van Huawei (Hisuite versie 4.0.7.300_OVE)

Bedankt.
Met vriendelijke groet
Jan

Even voor jouw beeldvorming als jij werkt met Google en / of Microsoft (mail)accounts : dan is het misschien wel aardig dat Google backup ook 'bijwerkt', maar da's eigenlijk niet nodig, want als jouw contacten gekoppeld staan aan een Google of Microsoft account, dan worden de contactpersonen (én de mailtjes) niet op jouw computer bijgehouden, maar op de servers van één van 2 genoemde bedrijven.

Simpeler verwoord?
Stel je reset je telefoon naar fabriekswaardes en daarna maak je je eigen vertrouwde mailaccount weer aan bij bijv. Microsoft. Dan 'krijg' je automatisch binnen enkele minuten al je contacten terug op je telefoon omdat die worden 'opgehaald' vanaf de servers van Microsoft. Daar heb je dus geen backup(tool) voor nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan