Backup (schijfimage)

Status
Niet open voor verdere reacties.

VaporizedSteel

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
Ik plaats dit onder windows 7 sectie, maar het had net zo goed in xp sectie kunnen staan.

Meestal gebruik ik windows backup met een schijfkopie en backup cd als ik mijn windows schoon werkend wil terugzetten naar een schoon begin.
Echter nu wil ik mijn computer met meerdere besturingsystemen (xp en windows 7) tegelijkertijd backuppen.

Ik weet namelijk dat je onder windows xp weer een aparte opstartschijf / cd moet maken.
M.A.W.
Als ik mijn multiboot heb geinstalleerd en ik maak in windows 7 een schijfkopie. En daarna gooi ik mijn windows 7 herstelschijf in mijn dvd drive en ik doe de backup. Bestaan dan alletwee de masterbootrecords van win xp en 7 op de nieuw geformateerde hardeschijf?

Of moet ik hiervoor extra stappen uitvoeren? Voldoet het windows backup programma uberhoud om dit te bereiken?

Oh ik zie dat niemand me nog hebt kunnen helpen.
Maar opzich is dat niet erg.... denk ik tenminste:)

Ik werd mede opweg geholpen toen ik op deze site onlangs in de banners geadverteerd werd met "Acronis true image home" software. Dus ik heb me daartoe bewogen. Heb natuurlijk wel eerst onderzocht of de software cool was.

Ik ben nog steeds niet zeker of deze software echt werkt. Maar wat ik lees zegt expliciet en zeer duidelijk dat Acronis true image home een schijf image maakt zo nodig van meerdere partities en ze ook op gewenste partities kan terugzetten zo ook dual boot configuraties.

Dus volgens mij moet dat goed komen. Ik laat wel weten of het geslaagd is.

EDIT: Ik kom er zonet achter dat deze forum sectie ook bestaat.

http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php/350-Backup-Images

En dat in die sectie mijn onderwerp misschien veel eerder behandeld kan worden. Kan een modje het daartoe verplaatsen aub?

Laatst bewerkt:
Bij deze verplaatst naar de backup/images afdeling. Volgende keer, kun je dat verzoek via een misbruikmelding doen. Nu had iemand anders dat even voor je gedaan. Wij zien namelijk ook niet alles.

Ah ok, nu zie ik dat knopje idd ook. Dan weet ik iig dat voor de volgende keer mocht het weer fout gaan. En bedankt voor diegene die de melding heeft gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan