backup snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Wij hebben sinds kort glasvezel (100 MB/s up- en download).
Het maken van een backup duurt volgens ons nog veel te lang. De initiële backup van 81 GB deed er maar liefst 26 uur over. Ook het restoren van deze data geeft een enorm lange downloadtijd aan.
Is dat normaal?

Normaal, tsja .. Wat heet normaal ?! :)

Het ligt er natuurlijk ook eraan, van wat er zoal gebackupped wordt. B.v. een platte text file comprimeert beter dan een exe file (binary) ..

En nog zo'n punt: Wat voor backup praten we hier over?
a. Een zgn. online-backup naar een server, FTP-site of anderszins buiten je eigen netwerk over de Internet-verbinding? (bijv. naar KPN of MKBackup of anderen?)
b. Een backup naar een (interne of externe) harde schijf direct aangesloten aan de pc?
c. Een backup naar een netwerk-aangesloten harde schijf op je eigen netwerk? (Ook wel NAS genoemd: Network Attached Storage?)

Indien a. dan geldt dat het er vooral om gaat hoe groot de upload-snelheid is van je Internet-verbinding. Dat je met 100 mbps kunt downloaden is niet waar het hier over gaat...
Dan is natuurlijk ook nog van belang wat er verder over die Internet-lijn is gegaan gedurende die 26 uur. Werd er nog gegamed of gedownload ondertussen etc.? Want ook dat laat minder ruimte/bandbreedte over voor de backup.

Tijs.

In die 26 uur is er niet noemenswaardig veel verkeer over de lijn geweest. De uploadsnelheid die ik fysiek haal is gemiddeld zo'n 47 MB/s, maar moet eigenlijk 100 MB/s zijn. Dan zou die 80 GB aan data binnen 2 uur over moeten zijn...

De data gaat naar een online-backup provider, zoals MKBackup.

Tenzij ik helemaal blind ben: hier staat duidelijk 10 Mbit /s upload.
Dus (ruim) 1 Megabyte /s upload.

Dus (minimaal) 22 uur upload voor 80 GB.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was gaan praten met de leverancier van de online backup.
Vermeld daar ook bij welk ip-adres je hebt (en welke provider).
Er kan dan wellicht worden uitgezocht waar de vertraging vandaan komt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan