Backup software met incremental backups en liefst gratis

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 192067
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 192067

Via de zoekfunctie heb ik al diverse onderwerpen gevonden over backup software, ook Google is van hulp geweest, maar desondanks heb ik toch nog niet de software gevonden die exact doet wat ik wil.

Wat wil ik?
Een backup maken van bestanden en mappen op zowel mijn C- als D-partitie naar een externe harde schijf. Ik wil hierbij de mappen/bestanden zelf kunnen selecteren, het programma moet alleen nieuwe en gewijzigde bestanden meenemen in de backup (incremental backup), een herstelfunctie is welkom maar niet noodzakelijk en het liefst wil ik de bestanden in meerdere ZIP-files hebben.
Voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar een programma dat een image maakt van mijn (systeem)partitie, maar enkel een programma dat bestanden en back-upt.

Tot nu toe heb ik de volgende programma's bekeken en/of geprobeerd:

1. FBackup
Programma werkt op zich redelijk goed, maar om bestanden in een ZIP-file te krijgen moet je telkens een volledige backup maken. Om elke keer een nieuwe backup te maken van 45 Gb aan data vind ik overbodig. Om alleen nieuwe/gewijzigde bestanden te back-uppen kun je wel een synchronisatie tussen twee mappen uitvoeren, maar dit is het ook niet helemaal. Tevens werkt de herstelfunctie niet naar behoren.

2. EaseUS ToDo Backup
Het begint veelbelovend, maar het is een erg groot en log programma. Dit zou naar mijn mening niet nodig moeten zijn voor een programma dat feitelijk alleen bestandjes moet kopiëren. Tevens word je er te veel aan herinnerd dat er ook een uitgebreidere en betaalde versie van is.

3. Back4Sure
Heel veelbelovend en ondanks dat het programma geen herstelfunctie bevat, doet dit programma eigenlijk exact wat ik wil. Probleem is echter dat als ik wil werken met ZIP-files, de incrementele backup niet werkt en afsluit met foutmeldingen. Jammer.

Overige
Van een aantal andere programma's, Comodo Backup, GFI Backup Free, Freebyte, heb ik reviews gelezen en alleen deze reviews alleen al waren reden genoeg om het programma niet te installeren ;-). Ook van Cobian Backup zijn de recensies wisselvallig en tevens heb ik de indruk dat het programma de afgelopen 2 jaar niet verder ontwikkeld is.

Weet iemand misschien een programma dat voldoet aan mijn eisen en wensen en dat ik nog niet geprobeerd heb?

Alvast bedankt voor alle suggesties!

Macrium Refelect BackUp

Ik gebruik al enkele jaren Macrium reflect, er is zowel een free version en een complete version waarvoor jemoet registreren (license kopen), ben er zeer tevreden over en als ik jouw wensen lees dan denk ik dat het misschien ook wat voor jou is, het is alleen in het engels.
Hier kan je het vinden "http://macrium.com/"

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Ik ben op dit moment aan het proberen of de backup-functie van WinZip Pro iets voor mij is. Tot nu toe ziet het er goed uit :-).

Ik gebruik Cobian Backup Boletus (http://www.cobiansoft.com/ )...om data van partition D naar externe harde schijf te backuppen.
Bestanden kunnen worden gezipped, incremental backup mogelijk, exclusions... Makkelijk ook om indivuduele bestanden terug te zetten.
...wordt ondersteund met updates en forum aanwezig. GRATIS !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan