Backup software voor Windows gelijk Time Machine voor Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

mater47

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Berichten
39
Hallo,

Na veel gezocht te hebben op google e.d. en niets gevonden te hebben, zal ik het maar hier even vragen.

Ik gebruik op mijn Medion PC met Windows Vista de standaard backup programma van Windows. Maar in tegenstelling tot Time Machine op Mac, die indien de backup harde schijf vol is, automatisch de oudste backup verwijderd om plaats te maken voor een nieuwe, geeft Windows simpelweg een foutmelding "onvoldoende schijfruimte beschikbaar om backup te voltooien"... en daarmee moet je het dan doen.

Dus is mijn vraag: bestaat er voor Windows een programma om backup's te maken gelijk Time Machine doet?
Daarmee bedoel ik enkel een backup maakt van gewijzigde bestanden (toegevoegd, bewerkte, verwijderde, ...) en indien de backup disk vol is, automatisch een oude backup verwijderd om plaats te maken voor een nieuwe zonder daarbij vragen te stellen of foutmeldingen te geven.
Het backup programma van Windows kan ook een backup maken van enkel de gewijzigde bestanden. Maar het is vooral de optie van automatisch (indien handmatig) verwijderden van oude backup's dat voor mij belangrijk is!

Misschien ben ik teveel eisend en bestaat zo'n programma niet... maar ik zou toch denken dat er sinds de intrede van Time Machine andere programmeurs een gelijkaardig programma hebben geschreven voor Windows.

Indien iemand zo'n programma heeft of weer of zoiets bestaat, laat maar weten dan !!

EDIT: het programma dat het dichts in de buurt komt is Norton Ghost... maar is al wel wat prijselijk.

Alvast bedankt.

Mvg,
mater47
 
Laatst bewerkt:
Dankzij de link van vanschagen ben ik op een programma gestoten genaamd Genie Timeline.
Heb de probeerversie eens gedownload... hij is nu aan een volledige backup bezig wat precies lang duurt (net zoals bij Time Machine).
Ziet er op het eerste zicht goed uit... ik hou jullie op de hoogte !!

@ TheKnight... dank je voor de link... hou het programma zeker bij... maar werkt precies alleen met LaCie schijven, wat ik niet heb. Ik zal het eens uitproberen.
 
Ik ken het al lang van een meegeleverd cd'tje, net even de nieuwe versie gedownload via bovenstaande link, geinstalleerd op XP zonder La Cie... Doet 't!.. Nog steeds... :D

Gaf het je aan vanwege je Apple-associatie... ;) Zie maar.
 
Ik ben momenteel die Genie Timeline eens aan het testen.

Voordeel: hij doet wat Time Machine van Apple doet... hij backupt enkel de aangepaste bestanden.
Nadeel: het programma is constant bezig in de achtergrond opzoek naar aangepaste bestanden; Time Machine doet dit maar 1x per uur. Kun je wel eventueel pauzeren.

Wat betreft de harde schijf, aangezien deze nog niet vol is weet ik niet of hij automatisch oudere backups verwijderd om plaats te maken voor nieuwe. Ik hou julllie op de hoogte !!
 
Update van Genie Timeline... de gratis versie verwijderd NIET automatisch oude kopieën... de betalende versie doet dit wel :D
 
Bij nader inzien is Genie Timeline toch niet de beste keuze... ben het nu al enkele maanden aan het proberen... blijkt dan toch geen oude backups te verwijderen om plaats te maken voor nieuwe... en ook de laatste tijd crasht de software regelmatig... de software is ook constant bezig wat, volgens de website niet mag, mijn pc doet vertragen.

Dus bij deze heb ik Timeline reeds verwijderd van mijn pc... op naar een andere programma...
Ondertussen ben ik al vrij zeker dat er geen gelijkaardig programma bestaat voor Windows als Time Machine voor Mac.
 
Ik gebruik nu al enkele maanden het programma Personal Backup om backups te maken (http://personal-backup.rathlev-home.de/). Het is dan wel geen Time Machine voor Windows, maar hij doet wat hij moet doen. Je kan kiezen welke bestanden/mappen moeten worden opgeslagen, al dan niet gecomprimeerd... hij backupt enkel de gewijzigde bestanden in die mappen (na een volledige backup uiteraard). Je kan instellen wanneer hij een backup moet doen (per uur, per dag, bij afsluiten van pc, bij afsluiten na een bepaald uur, ...)... en bovenal is het GRATIS !!

@ franciskine... dat programma ziet er precies goed uit, maar ik blijf nu bij hetgeen ik gebruik. Toch bedankt voor de link, ik houd deze zeker bij !!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan