backup spel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Kan iemand mij helpen met het vlg. probleem.
De computer van mijn dochter zou opnieuw geïnstalleerd moeten worden omdat er een aantal virussen op blijken te zitten.
Maar het probleem is dat mijn kleinzoon al een aantal maanden een spel aan het spelen is, dat hij via een cd op de computer heeft geïnstalleerd.
Hij wil daar als het kan straks graag mee verder gaan en niet alles kwijt zijn.
Weet iemand hoe ik die data veilig kan stellen voor ik de schijf ga formateren?
Kan ik het programma met alle gegevens verplaatsen naar b.v. een externe schijf?
En zo ja, hoe doe ik dat dan?
Vast bedankt,
Ria
 
Ik ken het spel niet maar ook in die bestanden kan een virus zitten.
Dus of het verstandig is om dat veilig te stellen en daarna weer te installeren......denk het niet.
Maar als ik jou was dan zou ik naar Aso/nucia gaan en daar de expert je laten helpen met een hijacklog.
www.nucia.nl
eenmalig gratis registreren en dan goed lezen wat je moet doen voor het plaatsen van een hijacklog.
 
Hoi,

Vaak staan de saved games en de configuratie van een spel in:

C:\documents and settings\de naam van de user\mijn documenten.

Deze file kopieer je naar een andere partitie, of een ander opslagmedium.
Nadat windows er weer op is gezet, installeer je het spel opnieuw, en kopieer je de file die je eerst ergens anders naar toe had gekopieerd weer terug naar het bovenstaande adres.

Als het goed is, kan je weer verder spelen waar je gebleven was.
 
backup spel

Dat zou geweldig zijn.
Ik ga het deze week op deze manier doen. Met dank van mijn kleinzoon.
Als het is gelukt kom ik hierop terug.
Bedankt.
Ria
 
oudere spellern hebben hem nog wel eens in de spelmap zelf staan (v.b. c:\program files\[fabrikant]\[spelnaam])

zoek daarin naar termen als profile , Save, user en dergelijke verder geld dan het advies van mavaros
 
Heb inmiddels de computer opnieuw geïnstalleerd en... het spel werkt weer als vanouds.
Ook namens mijn kleinzoon iedereen heel erg bedankt.
Ria
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan