backup van access db via een knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
ik wil een knop die een gehele backup van de db maakt. Access 2007/2010. nu geen reaktie van dat kan via bestand _. etc nee gewoon een knop en/of nog mooier een automatische backup (evt met een extern gratis programma).

Als je een extern programma hebt voor je backups, dan kun je daar vast een Schedule mee maken, en daarin aangeven welke mappen/bestanden moeten worden meegenomen in de backup. Dus dat hoef je helemaal niet te doen vanuit Access. Bovendien is het erg onwenselijk om vanuit een geopende database een backup te maken, omdat je dan een corrupte backup kan krijgen. Een Backup van een db maak je dus altijd vanuit een gesloten db. Acces heeft zelf een knop voor de backup, waarbij een kopie van de db wordt gemaakt onder dezelfde naam + huidige datum, en die werkt prima.

Om je een beetje op weg te helpen, zodat je kan zien wat er allemaal bij komt kijken, staat op deze pagina van Allen Browne de VBA code die je nodig hebt. Als liefhebber van macro's sta jij nu natuurlijk te popelen om die om te bouwen naar macro's :)

Die werkt id prima maar ik wil dat alles via een vast menu werk en niet via de access menus omdat ik die straks voor de gebruikers ga uitschakelen. Ik wil dus wel deze opdracht gebruiken maar niet via het access menu

Gaat behoorlijk lastig worden, want je zult dan rechtstreeks menu's moeten aanspreken. En dan ben je dus voor code afhankelijk van de correcte Access versie. Een enigszins verglijkbaar probleem (Comprimeren van db) wordt uitgelegd door Datapig. Maar zoals ik al zei: een geopende db backuppen? Niet doen...

oke dan laat ik het hier voorlopig bij. overigens ben ik niet gek op macro's maar vb heb ik geen kennis van (iets voor de toekomst natuurlijk) dank voor de moeite

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan