Backup van OS mislukt aldoor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 (25H2) Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb al 3x geprobeerd een Backup van m'n complete C: schijf te maken.

Normaliter heb ik geen centje pijn met de Backup van Symantec

Maar nu lukt het me om de één of andere reden niet.

Ik heb daarom al 2x in het PowerShell (Administratief) gedeelte CHKDSK C: /F /V uitgevoerd.

Wat kan ik nog meer uitvoeren, om deze backup toch tot een goed einde te brengen?

Met vriendelijke groet
Dukkel

Wat lukt er niet aan? Krijg je foutmeldingen?

Hallo PHP4U

Ja inderdaad, ik krijg foutmeldingen hele vreemde

Jammer genoeg niet genoteerd, maar de volgende keer zal ik dat zeker doen.

MVG
Dukkel

Dat ligt denk ik niet aan de C-schijf maar vaak aan de bestemming. Deze kan beschadigd zijn, of onvoldoende vrije schijfruimte bevatten?

Hallo PHP4U

Ja inderdaad, ik krijg foutmeldingen hele vreemde

Jammer genoeg niet genoteerd, maar de volgende keer zal ik dat zeker doen.

MVG
Dukkel

Hallo PHP4U

De foutmeldingen zijn: E7C3000F en ooooo45D
In het Forum van Symantec (waarmee ik de Backup maak) wordt aangegeven dan ik CHKDSK C: /R moet uitvoeren, dat heb ik nu nog effe gedaan, hij had wel lang werk.
MVG
Dukkel

Lang werk... je kunt ook veel data hebben.... en het hangt af van de gekozen methode (is het bekend welke? Zippend en checks/verificaties doen) en van de snelheid van de betrokken schijven. De langzaamste bepaalt sterk de snelheid.

Dus zonder meer technische info over het complete systeem en het backup station houdt het hier een beetje op....

Dat is heel normaal. Je moet ook een chkdsk x: /r voor de externe schijf uitvoeren x = schijfletter externe schijf.
Als het besturingssysteem corrupt is kun je die melding ook krijgen en dan zou ik een sfc /scannow doen. Is de externe wel NTFS? FAT is mogelijk beperkte bestandsgrootte. Een 'full' in plaats van een 'quick' format is beter.

Lang werk... je kunt ook veel data hebben.... en het hangt af van de gekozen methode (is het bekend welke? Zippend en checks/verificaties doen) en van de snelheid van de betrokken schijven. De langzaamste bepaalt sterk de snelheid.

Dus zonder meer technische info over het complete systeem en het backup station houdt het hier een beetje op....

De schijf is nog steeds bezig met het proces: Chkdsk I: /R (is nu op ongeveer 12% van de schijf inhoud) dus duurt nog wel effe

2018-01-30.png

Zou het geven als ik die schijf LOW-Formatteer? Dus met nullen vul?

MVG
Dukkel

Laatst bewerkt:
Wat is dat voor soort schijf (I), type, grootte e.d. Wat staat er op? Dat ziet er volgens mij niet zo goed uit op die afbeelding. NTFS of FAT?

Laatst bewerkt:
Wat is dat voor soort schijf (I), type, grootte e.d. Wat staat er op? Dat ziet er volgens mij niet zo goed uit op die afbeelding. NTFS of FAT?

Het is een WD HDD van 500Gb, ik heb hem na de afbeelding (gemaakt voor bericht #8) opnieuw geformatteerd weer naar NTFS (Er stond Win10 Prof x64 NL op, ook NTFS)
Ik laat hem vannacht maar door tollen want het gaat niet snel. Hij is nu via een USB kabel verbonden.
Het is me nu wel duidelijk waarom ik niet een gewone Backup van die schijf kon maken (toen er nog Win10 op stond). We wachten morgen af

MVG
Dukkel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan