Backup vanuit outlook dmv copy en paste

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franco01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2010
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een mogelijkheid om mijn outlook mail te archiveren.

Ik heb een zakelijke pc. Daar kan ik max 100 Mb aan storage op kwijt. Een lokale map aanmaken mag niet. Dat is uitgezet. Ik ben dus verplicht om vreselijk te schonen. Ik zet af en toe wel eens zaken op een externe harddisk door middel van het selecteren en slepen naar een plek in de verkenner. Lastige is dat ik daar moeilijk in kan zoeken etc. Je ziet bv alleen de aanmaak datum waarop het mailtje in de map is geplaatst en niet de datum in het bericht.

Wat zoek ik:
Een klein (portable app, ik mag nl niets installeren) waar ik mijn mail vanuit mijn outlook 2003 heen kan slepen. Dus selecteren in outlook en dan hoppa in de nieuwe map. Deze map kan ik dan op een externe device of zo plaatsen.

Ik heb al diverse backup programma's gevonden maar die maken iedere keer een prachtige backup van de mail. soms zelfs syncen. De backup is latig om het steeds een nieuwe is, de sync is latig om als ik schoon het schonen ook in het archief plaatsvindt. Het archief wordt dus steeds groter en groter. Dat moet ook. Ik wil bv regelmatig mijn send mapje even kopieren. Altijd makelijk om even iets na te kijken.

Ik heb op mijn zakrlijke Laptop geen admin rechten.

Ik heb in het verleden met lotus notes gewerkt. Daar maakte ik een copy van mijn mail file en kopieerde met cut / paste de mail van de één in de ander.

Het mag absoluut shareware zijn. Ik ben bereid om voor een goed stukje sw te betalen.

Alvast dank

Henk

Het zou héél erg simpel kúnnen zijn. Enige dat ik moet weten om je een doodsimpel advies te kunnen geven is of jij in de verkenner het bestand Outlook.pst kunt zien?
In Vista bijvoorbeeld is dat te vinden in C:\users\mijnnaam\appdata\local\microsoft\outlook

Laatst bewerkt:
Probeer eens met export/import optie via files/bestand menu.
Kies daarvoor in outlook: [bestand] - [impoteren/exporteren] - [naar een bestand exporteren] - Bestand met preoonlijke mappen(.pst) - kiest dan postvak in [de postvak waar jij je mail in heb staan] Heb je daar onder nog andere folders met mail vink dan []inclusief submappen aan.
klik [volgende] aan en geef via bladeren de path adres aan waarheen je deze wilt zetten. en aan het uiteinde van de laatste \ de bestand naam(bv.mail.pst.)
Op deze manier kan je alles exporteren en later weer opvragen.
Hiermee gaat zowel bijlages als berichten mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan