BACKUP Watchdog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel@helpmij

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Ik ben op zoek naar een backup software die in staat is om een netwerk verbinding in de gaten te houden.
Stel dat je een backup "job" hebt gemaakt (soms ook profiel genaamd) die periodieke backups maakt naar een andere PC op je thuisnetwerk.
Op het ogenblik dat de backup is geprogrammeerd om te starten, zal die maar lukken op voorwaarde dat beide PC's klaar staan. Als een van beide niet aan staat wordt het noppes.

Alle backup programma's die ik ken laten het voor bekeken als bv. de doelmap niet kan bereikt worden. Ze zullen geen monitoring doen op latere beschikbaarheid van de inhouse-verbinding. In de veronderstelling dat dit met een backupprogramma zou kunnen , dan zou de backup "unattented" gestart kunnen worden, van zodra het weer kan, zij het dan met vertraging.

Kent U zo iets ? Dank U

Het bovengenoemd programma maakt backups naar een server buiten het thuisnetwerk. Ik wil (indien de backup niet kon doorgaan op het geprogrameerde ogenblik) dat backups worden gemaakt van zodra source en target verbinding hebben.

Dus "unattended" starten, met eventueel een popup melding, zowat zoals Windows updates gebeuren of zoals de updates van een antivirus programma.

Volgende programma's kunnen geen netwerk monitoren :

- Second Copy 2000
- NTBackup
- Syncback
- Drive Image 7

Welk backup programma kan dit wel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan