Backup

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Ik maak al jaren een back-up die in windows zit.
Nu krijg ik ene melding van overgeslagen bestanden.
Na controle blijft is het de c:\windows.old\
Deze map heb ik een tijdje geleden verwijderd ( d.m.v windows, instellingen)
Waarom wil hij deze niet bestaande map toch back-uppen ?

Windows.old dien je te verwijderen middels Disk Cleanup.
Kijk eens of hij daar nog bij staat.

1770039818163.png

Hier stond windows.old tussen, nu niet meer dan mag je toch verwachten dat het weg is.
Ook de map windwos.old is weg
1770040759623.png

De foutmelding "Windows.old overgeslagen" treedt op omdat de back-uptool, een overgebleven registervermelding van een eerdere installatie detecteert, zelfs als de C:\Windows.old-map al is verwijderd of nooit heeft bestaan. Dit is een valse melding dat geen invloed heeft op uw daadwerkelijke back-up van gegevens.

De foutmelding "Windows.old overgeslagen" treedt op omdat de back-uptool, een overgebleven registervermelding van een eerdere installatie detecteert, zelfs als de C:\Windows.old-map al is verwijderd of nooit heeft bestaan. Dit is een valse melding dat geen invloed heeft op uw daadwerkelijke back-up van gegevens.
Ik weet dat het geen invloed heeft maar het is mega Irritant, weer een slordig foutje van Windows.

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Een betere back-up tool gebruiken, melde Microsoft ook eens maar die kan ik niet meer vinden, die back-up tool onderhouden ze niet meer.

Zelf gebruik ik Disk Master Free, werkt prima.

En daarnaast is het niet verplicht Windows te gebruiken, er zat Linux distributies.
Of een Mac.

Dat was niet de vraag, je heb altijd andere programma's en de één is beter dan de ander zegt men.
Veel disscussie's dwalen af omdat men iets vind, suggestie's prima maar dat is aan ieder om die op te volgen

Irritant is het wel. Echter kan het ook zomaar zo ontworpen zijn.

Stel je had een map "windows.old" en die heb je per ongeluk verwijderd. Dan is het misschien wel wenselijk dat je daar door de backup software aan wordt herinnerd.

Een bug is een fout of fout in een softwareprogramma waardoor het zich onverwacht of onjuist gedraagt.
je heb altijd andere programma's en de één is beter dan de ander zegt men
Nee, dat is hier niet de kwestie, het gaat verder dan dat. Ik las net als Lange Pier dat die back-uptool verouderd is.

Terug
Bovenaan Onderaan