backuppen van outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
ik wil een laptop helemaal formatteren dus moet ik outlook formatteren.
er staat outlook 2007 op en hoe moet je backuppen?
kan dat ook via exporteren en dan .pst bestand?

berend
 
Wat Casper schrijft is idd. iets, alleen doe ik het daar beschrevene op mijn (naar mijn bescheiden mening) wat snellere manier.
Ik ga in de (Windows Vista) verkenner naar de map : c:\gebruikers\mijnnaam\appdata\local\microsof\outlook\
Daar selecteer ik 2 bestanden : de outlook.pst en de archive.pst en die kopieer ik naar een andere harddisk (of USB stick, of DVD, of externe harddisk)

Bij een splinternieuwe machine / installatie van Outlook 2007 kopieer ik (in de Windows verkenner) die 2 bestanden weer terug naar genoemde map en voila, alles is weer zoals het was. (Niet alleen ingekomen mails, maar óók verwijderde en verzonden mailtjes, verder ook álle contactpersonen, agenda afspraken etc. etc. , m.a.w. in de .pst bestanden zit álles.

Samengevat : 2 bestandjes opzoeken, daarna kopieren en later terugzetten.
Bij een nieuw geinstalleerde Outlook zal bij het tgerugzetten Windows natuurlijk aan je melden dat er reeds 2 bestanden zijn die .pst heten en aan je vragen of je die wil overschrijven. (je antwoordt natuurlijk "Ja", anders houd je de nieuwe / lege bestanden van de nieuwe Outlook installatie en da's nu net wat je niet wilt............)
 
Laatst bewerkt:
op die laptop staat windows 7 dus daar bestaat appdata niet is dat gewoon program files?
en als je die 2 bestanden kopieert staan daar alle mails in?
 
zie 2e alinea uit mijn vorige bericht. In die 2 pst bestandjes staat álles.
 
bij windows 7 kan ik nergens de outlook map vinden en outlook.pst en archive.pst vind ie ook niet
 
Verborgen mappen en bestanden staan bij jou denk ik nog op 'verborgen'..........

verkenner, organiseren, map-en zoekopties, weergave en zoek de vinkjes........ (om precies te zijn: zoek de 'bolletjes'..........)
 
Laatst bewerkt:
En kom dan idd. tot de conlsuie dat in Win 7 de lokatie precies gelijk is aan die in Windows Vista. Succes!
 
huh dan zie ik gebruikersnaam nie meer staan
dan open ik de naam via start dan staat er geen appdata
 
k doe caspers manier want als ik verkenner verborgen laat zien zijn alle bestanden weg
 
je moet het bolletje dus NIET zetten! Dán laat windows je alles zien. (Er is overigens niets 'weg, alleen maar 'verborgen'.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan