backuppen

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik wilde een backup maken van de inhoud van een hele harde schijf. de externe harde schijf was groot genoeg om alles te bevatten. na, pakweg, anderhalf uur kreeg ik de boodschap dat het externe geheugen te klein was. dat zou (ik doe het uit mijn hoofd) te maken hebben met het feit dat de externe harde schijf geformatteerd zou zijn met 'FAT 16 of 32 (misschien niet helemaal goed gelezen), maar ik heb nieta aan externe disk gedaan.
mijn vraag: hoe komt dit? hoe kan het dat een externe schijf minder informatie kan bevatten dan erop staat? is dit alleen bij backups? en wat kan ik eraan doen?

Je zult de externe harde schijf om moeten zetten naar NTFS:

Ga naar start, uitvoeren en typ daarin cmd en druk op OK.

Typ in het nieuwe venster convert x: /fs:ntfs

(waarbij je x moet vervangen met de driveletter van je externe hd)

Wiki:
De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB.

Is je file groter dan 4 GB?

het bestand zal groter zijn dan 4 Gb. ik kreeg reactie dat de harde schijf verkeerd is geformatteerd met FAT. ik begrijp dat niet helemaal, Want dat zou betekenen dat een schijf die verkocht wordt als heel groot (daarom schafte ik hem ook aan) eigenlijk maar een beperkte hoeveelheid info kan bevatten. ik heb twee hardisks, beide met hetzelfe probleem, er staat al info op, die ben ik dus kwijt als ik ga formatteren?
Dank aan de beide personen die al wilden reageren!

Als je het zoals Mario doet, formateer je je schijf niet maar convert je hem.

En je schijf is wel zo groot, alleen 1 bestand kan met FAT32 niet groter zijn als 4gb, met NTFS heb je hier geen last van

Laatst bewerkt:
bedankt

de boodschap van degenen die gereageerd hebben is duidelijk. ik snap het helemaal.
maar wat is het toch ingewikkeld. weet ik wat formatteren is, bestaat er ook nog converteren.
pfff
dank in ieder geval

inconsistenties

ik heb gedaan wat ik moest doen. maar de omzetting van FAT ging niet door. want er was, zo bleek, mogelijk sprake van inconsistenties waardoor dit niet mogelijk was. wat nu?
ik draaide ook, op aanwijzing van de software, chkdisk e: (e: is externe harde schijf) maar dat loste niets op.
wie weet het?
dank alvast

backup in xp nu overzetten naar vista

ik ben er met veel pijn en moeite in geslaagd om een backup te maken met de software die bij xp hoort. nu wil ik die informatie kwijt op een andere pc met vista. hoe kan ik de backup daar weer een plek geven?
geen idee hoe dat zou moeten.
wie weet het?
alvast dank voor moeite
groet

outlook (niet express) adresboek en e-mails moeten over naar vista

ik blijf lastig ik weet het. maar jullie weten zoveel meer.
ik ben er intussen in geslaagd om de instellingen en bestanden over te zetten naar de pc met vista. dat lijkt goed gelukt te zijn.
nu zit ik nog met outlook (dus NIET outlook express). geen idee hoe dat nu weer moet. wie heeft er makkelijke methode voor?
dit is ook een backupkwestie omdat eea eerst als backup op harddisk moet en dan pas overgezet kan worden naar vista
dank alvast!
groet
hein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan