Backupprogramma: Acronis True Image Home 2012

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil je echt graag verder helpen, maar op deze manier werkt dat niet.
Heb je al eens in de helpfunctie gespit ?
Aan je 2de backup zie ik dat je ( hoogstwaarschijnlijk ) een image van je HDD hebt gemaakt.
Daar zit je al een heel eind goed.

Maar probeer nog eens een securezone aan te maken zoals voorheen beschreven en daar een image te plaatsen en zekerheidshalve een kopie ( zie opties ) op je externe HDD te plaatsen.

waarschijnlijk praten we langs elkaar heen. maar ik wil jouw methode -die kennelijk goed werkt- wel proberen. dus nu een securezone aanmaken. met opties. maar waar doe ik dat dan? waar vind ik opties?

inmiddels ben ik erin geslaagd om op de externe HDD een securezone te creeren. ik had de keus tussen de interne en externe HDd. en hoe nu verder?

Laatst bewerkt:
Hoofdscherm->Disk and partition backup, je komt dan hier:
Acronis 3.PNG

Let bij de locatie op dat je verwijst naar je secure zone.
Wat er bij mij staat is niet van belang. Zorg dus dat je grootte van je secure zone voldoende is. Ik zou een image van in elk C: maken.

dag coenraad, ik kwam ook op jouw manier -dus via secured zone- uit bij het scherm met de icoontjes van #16. Nu zag ik dat je daarop moet doorklkken, ik ga dan terug (zoals ik zei), maar kom uiteindelijk uit bij de bestanden zelf. Ik was dus op de goede weg, zoals je zei, maar ik hield te snel op.
maar nu ben ik er nog niet achter hoe ik snel kan ontdekken welke incrementele backup veranderingen bevat...

Verplaatst van Overige Software naar Backup / Images

Kijk eens in je logboek.

Je kunt evt. een backup terugzetten in een door jouwzelf aangemaakte map. Bv. op je externe HDD.
Daar kun je dan alsnog bekijken wat er in staat.

Daarna kun je deze map met inhoud evt. weer verwijderen, want ook bij jou zul je voortdurend een ruimtegebrek hebben.

Dag Coenraad,
ik ben er nog niet helemaal uit. heb dus op externe HDD een aantal backups draaien. ik heb niet de optie explore, bij mij staat onder backup alleen recover. ik wil gewoon weten of er goed gebackupped wordt, maar ik kan niet ontdekken of de software alles opslaat en hoe.
op de een of andere manier is een word-document van de pc verdwenen, als ik het zoek met windowsverkenner vind ik het niet terug door een specifiek zoekwoord in te typen, Dus kijk ik bij Acronis, maar daar vind ik het evenmin terug, zoeken met een zoekwoord levert evenmin wat op. Dat lukt overigens wel met het cobian.
ik ben niet echt gelukkig met deze aanschaf omdat acronis geen zicht geeft op wat er precies wordt opgeslagen.
kun je me nog verder helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan