Backups in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

delpa

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hallo allemaal,
In windows xp maakte ik altijd de backups met het backup programma in xp, de backups
hebben dan de extensie bkf. Werkte voor mij prima!!
Nu werk ik met windows vista home, backups met bkf extensie worden niet door vista gezien.
Het backup programma in vista vind ik ronduit waardeloos. alles gaat via een wizard en je hebt nergens meer invloed op. Ik heb vaak de behoefte om zelf te selecteren welken mappen ik ge-backuped wil hebben.
Ik ben nu op zoek naar een gratis backup-programma waarmee ik mijn documenten, foto's etc. betrouwbaar mee kan backuppen.
Welk programma raden jullie mij aan??
m.vr gr. Peter

Ik gebruik zelf Synckback, en raad anderen dit ook aan, het schrijft het netzoweg als dat het in de bron staat, dus je kan het overal openen.

Enige wat er is m.b.t. .bkf bestanden in Vista is dit hulpprogramma.

Helaas is dit alleen geschikt voor terugzetten, niet voor het maken van een backup.

Verder verwijs ik naar de tips die anderen geven voor een alternatief om backups te maken onder Vista.

Tijs.

Werkt goed,maar

Ik gebruik zelf Synckback, en raad anderen dit ook aan, het schrijft het netzoweg als dat het in de bron staat, dus je kan het overal openen.

Ja Syncback gedownload en geinstalleerd, programma werkt goed, maar kun je ook de backup wegschrijven als één bestand?? dit is soms wel handig.
gr. peter.

Ja Syncback gedownload en geinstalleerd, programma werkt goed, maar kun je ook de backup wegschrijven als één bestand?? dit is soms wel handig.
gr. peter.

volgens mij kan dit niet, maar ik vind het persoonlijk juist vervelend als het in 1 bestand wordt opgeslagen. Dan moet je dus dat programma weer gebruiken om het terug te zetten. Terwijl je de bestanden nu ook op andere computers kunt gebruiken.

Hallo allemaal,
In windows xp maakte ik altijd de backups met het backup programma in xp, de backups
hebben dan de extensie bkf. Werkte voor mij prima!!
Nu werk ik met windows vista home, backups met bkf extensie worden niet door vista gezien.
Het backup programma in vista vind ik ronduit waardeloos. alles gaat via een wizard en je hebt nergens meer invloed op. Ik heb vaak de behoefte om zelf te selecteren welken mappen ik ge-backuped wil hebben.
Ik ben nu op zoek naar een gratis backup-programma waarmee ik mijn documenten, foto's etc. betrouwbaar mee kan backuppen.
Welk programma raden jullie mij aan??
m.vr gr. Peter
Als ik de blauwe tekst lees, dan rijst bij mij de vraag: waarom niet gewoon in de verkenner de mappen selecteren en vervolgens naar het backupmedium kopiëren? Daar hoef je m.i. geen progje voor te hebben, want ook in dat progje moet je de door jou gewenste mappen selecteren. Dat kan net zo (on)handig in de Windowsverkenner.

Zou kunnen!!

Als ik de blauwe tekst lees, dan rijst bij mij de vraag: waarom niet gewoon in de verkenner de mappen selecteren en vervolgens naar het backupmedium kopiëren? Daar hoef je m.i. geen progje voor te hebben, want ook in dat progje moet je de door jou gewenste mappen selecteren. Dat kan net zo (on)handig in de Windowsverkenner.

Ja het zou kunnen om gewoon mappen te kopieeren, maar ik werk met een hoofdmap die veel submappen, bevat. Vink ik de hoofdmap aan, dan heb ik alles in mijn backup. Wil ik een bepaalde map terugzetten, dan selecteerde ik in de catalog van NTbackup de submap en klaar was Kees!
Dit werkte voor mij voortreffelijk, maarja helaas biedt vista op dit punt geen service.
Overigens het backupprogramma in vista is echt waardeloos, je hebt zelf geen enkele invloed ergens op!
groet Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan