Backups naar nieuwe PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Als ik een nieuwe pc zou kopen en ik zorg dat de partities dezelfde letter hebben als
mijn huidige pc en ik zet mijn backups terug incl. die van het register, zou dat werken?

Als er andere mogelijkheden zijn, roept u maar.

Ik zie er namelijk tegenop om alles weer te moeten installeren, want ik heb er echt veel op staan.
Uiteraard blijft het OS ongewijzigd, Windows XP Pro.

Nee dat zal niet goed werken. De nieuwe pc heeft zoveel andere hardware, dat Windows XP problemen zal geven. Uiteraard kun je natuurlijk wel de backups van documenten enz overzetten, maar programma's zul je opnieuw moeten installeren.

Ik zie er namelijk tegenop om alles weer te moeten installeren, want ik heb er echt veel op staan.
Uiteraard blijft het OS ongewijzigd, Windows XP Pro.

Hoi,
Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar wat het OS betreft gaat dat toch niet lukken.
Als je een legale en geactiveerde versie van XP PRO op je huidige pc hebt, kan je die niet gebruiken op je nieuwe pc, ook al zou je de harde schijf overzetten.
Die versie is namelijk gekoppeld aan je oude pc op een vernuftige manier.
Bij een nieuwe pc ... ook een nieuwe OS-versie van Microsoft. Zo werkt dat.
Eén voordeel: je kunt dan gelijk overstappen op Vista .... :p
Het overzetten van je eigen gegevens is echter minder moeilijk dan je denkt hoor.
Wat je andere programma's betreft, zoals mogelijk MsOffice en andere software, deze zal je inderdaad opnieuw moeten installeren.

Nee dat zal niet goed werken. De nieuwe pc heeft zoveel andere hardware, dat Windows XP problemen zal geven. Uiteraard kun je natuurlijk wel de backups van documenten enz overzetten, maar programma's zul je opnieuw moeten installeren.

Bedankt Lex voor deze reactie.
Ik had het idee, dat het register alleen betrekking had op software.
Jammer dat het niet gaat.

Hoi,
Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar wat het OS betreft gaat dat toch niet lukken.
Als je een legale en geactiveerde versie van XP PRO op je huidige pc hebt, kan je die niet gebruiken op je nieuwe pc, ook al zou je de harde schijf overzetten.
Die versie is namelijk gekoppeld aan je oude pc op een vernuftige manier.
Bij een nieuwe pc ... ook een nieuwe OS-versie van Microsoft. Zo werkt dat.
Eén voordeel: je kunt dan gelijk overstappen op Vista .... :p
Het overzetten van je eigen gegevens is echter minder moeilijk dan je denkt hoor.
Wat je andere programma's betreft, zoals mogelijk MsOffice en andere software, deze zal je inderdaad opnieuw moeten installeren.

Jij ook bedankt voor dit bericht maar voorlopig houdt ik het wel bij XP:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan