bacup playstation

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
kan je een dvd van playstation kopieeren en spelen zonder een chip te moeten inbouwen
aangezien er nog 11 maand garantie op loopt ga ik hem niet inbouwen

aangezien mijn zoontje soms slordig is
dacht ik er een bacup van te maken

ik hoor altijd dat clone dvd alles kopieert dus ook de beveiliging ook

kopieren lukt wel maar spelen dat gaat niet.
dan zul je toch echt er aan moeten geloven garantie of een chip

er is zeker een methode zonder modchip

Er is zeker een methode zonder modchip er zijn zogenaamde slide cards or swap disks te krijgen op die manier is het mogelijk om backups te spelen.

kijk maar eens op

als de ps2 wel word omgebouwd door een goed bedrijf dan krijgt u daar gewoon een jaar garantie op ik heb het ook laten doen en het werkt veel beter dan de andere 2 methode's het is dvd erin en spelen maar
met de swapdisk moet u de heletijd van dvd verwisselen en u moet dan ook een kleine aanpassing maken op uw ps2.

ik zou hem laten ombouwen

kijk hier maar eens

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder ombouwen is het voor zover ik weet niet mogelijk om backups te draaien.. het is misschien mogelijk met zo'n swap disk maar daar heb je alsnog een orginele DVD voor nodig en als die stuk gaat heb je nog niks :)

Het beste is een chip kopen en deze erin solderen. (Of laten doen door een professional als je zelf niet kan / wilt solderen :)).

en voor zover ik weet is ombouwen in nederland nog steeds illigaal dus een aantal linkjes uit het bericht van pcpeet maar verwijderd.

zie de auteurswet bron http://www.ivir.nl/wetten/nl/auteurswet.html

Artikel 32a

Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken

Op grond van artikel 32a van de
Auteurswet is het verboden spelcomputers
om te bouwen zodat zij illegale kopieën
kunnen afspelen.
Dit zogenaamde ombouwen waarmee de
beveiliging tegen het gebruik van illegale
kopieën wordt omzeild is een strafbaar
feit.Tevens geven ombouwers anderen de
gelegenheid en middelen inbreuken te
plegen. De rechter heeft bepaald dat
ombouwers hierdoor medeplichtig zijn aan
zulke inbreuken.
BREIN voert actie tegen ombouwers van
spelcomputers. Zij kunnen een verbod op
verbeurte van een dwangsom tegemoet
zien. In geval van piraterij wordt aangifte
gedaan bij de FIOD-ECD
die piraterende
ombouwers
strafrechtelijk aanpakt.

Bron http://www.anti-piracy.nl/PDF/BREIN_NL.pdf

Laatst bewerkt:
lol

iedereen heeft vast wel een orgineel spel en anders kan je altijd wel 1 kopen voor 5€ aangezien er genoeg oude games zijn met deze methodes kan jegewoon alle games spelen backups kopies import alles ik heb het zelf namelijk ook gehad maar ik vond het wat omslachtig

Re: NIET ILLEGAAL

Geplaatst door pcpeet
HET MODDEN VAN EEN CONSOLE IS NIET ILLEGAAL

ik krijg het idee dat je niet erg goed kunt lezen.

Artikel 32a

Hij die opzettelijk middelen die uitsluitend bestemd zijn om het zonder toestemming van de maker of zijn rechtverkrijgende verwijderen van of het ontwijken van een technische voorziening ter bescherming van een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 12°, te vergemakkelijken

er ligt simpel weg een juridische uitspraak waarin het ombouwen van playstation en aanverwante consoles verboden is.

zolang het tegendeel niet bewezen wordt gaan we er hier op helpmij niet op in.

lees ook de huiregels eens

de gerechtelijke uitspraak hier over is zelfs in 2002 al gedaan.

Ombouwen PlayStations strafbaar in Nederland
Donderdag, 25 april 2002 - Commercieel PlayStations ombouwen, om er ook illegale en buitenlandse games mee te kunnen spelen, is niet toegestaan.

Dat heeft de rechtbank van Breda woensdag besloten in een rechtszaak tegen Psxombouwlijn, een ombouwer van PlayStation-spelcomputers.

De rechtszaak was aangespannen door de auteursrechtenorganisatie Stichting Brein, Sony (de fabrikant van PlayStation) en enkele andere belanghebbenden waaronder Microsoft, Davilex en Bruna.

Volgens de uitspraak mag de ombouwer, die onder meer handelde onder de naam 'Psxombouwlijn' en 'Ps2games', niet langer spelcomputers van Sony ombouwen of handleidingen verspreiden zodat eigenaars van een PlayStation het zelf kunnen doen.

Bovendien moet Psxombouwlijn binnen drie weken de namen en adressen van de toeleverancier van de zogeheten modchips ('modified chips') geven. De modchips zorgen ervoor dat gebruikers van een PlayStation de beveiliging op de software kunnen omzeilen.

De rechter was niet gevoelig voor het verweer van Psxombouwlijn dat de modchips met name zijn bedoeld om hardware en software 'compatibel' te maken, zodat reservekopieën of spellen die zijn gekocht in Noord-Amerika of Japan kunnen worden afgespeeld op een 'Europese' PlayStation.

Volgens Sony is het niet nodig om een reservekopie te maken: beschadigingen van een spel kunnen eenvoudig worden hersteld. De rechter hecht naar eigen zeggen geen geloof aan de stelling dat modchips zouden worden gebruikt om van buiten Europa geïmporteerde PlayStation-games te kunnen spelen.

bron http://www.webwereld.nl/nieuws/11012.phtml

zal hem maar zo laten

in de hoop dat mijne zoon de dvd niet als friesbie gebruikt

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan