Bad DirectSound driver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er in apparaatbeheer staat: This device can not start
zie dan ook staan 'stuurprogramma zoeken'?
Met rechtsklik.
 
Nee, ik zie dan de twee opties Troubleshooting en Properties.

Onder Troubelshooting krijg ik het Help&Support venster, met een uitleg over drivers installeren en deinstalleren.

Onder Properties krijg ik een venster met drie tabbladen. General, Properties, Drivers. Onder Drivers staan de mogelijkheden Driver Details, Update Driver, Rollback Driver en Uninstall Driver. Als ik kijk onder Driver Details blijken mijn driverfiles op mijn C schijf te staan. Misschien ligt het hier aan, ik heb de nieuwe audio drivers geinstalleerd vanuit een zelf aangemaakt mapje op de D schijf .....
 
Je klikt op update driver. Volgende scherm kun je even proberen met ja. Dan gaat Windows zelf naar drivers zoeken.
Of
Je zegt nee en je kiest vervolgens voor 'ik wil zelf kiezen'. Het volgende scherm kies je dan de drive D:\ uit en dan ga je naar de drivers toe.
 
Bij het zelf zoeken van windows weet hij niks te vinden. Als ik zelf een locatie bepaal dan heb ik de opties uit een hele hoop mapjes in mapjes. Weet jij wat precies de driver files zijn, of moet ik gewoon een beetje proberen....
 
Je gaat die mapjes gewoon af.
Zodra Windows de juiste vindt is het wel mogelijk om op OK klikken.
De letters van ok worden dan donker o.i.d.
 
Overzicht van bestanden

Dit is het eerste overzicht binnen het door mij aangemaakte mapje Audio. Ik neem aan dat ik het bestand dat ik zoek wel binnen het mapje WinXP staat. Ik snap trouwens niet waarom windows niet gewoon mij hele map doorzoekt....
 
Als je tegen Windows zegt: Zoek op D:\ dan zal deze dit ook doen.
In dit geval zet je Windows dus op de map audio.
Daar moet deze dan het file kunnen vinden. 't Zal een *.inf file zijn.
 
Als ik hem op het hele mapje zet dan kan ik niet doorklikken met OK. Dit kan alleen als ik elk mapje handmatig aanklik. Ik heb er nu al een hele hoop afgelopen maar nog zonder succes.
 
Allemaal doen ;)
Dan ben je klaar als ik gekookt heb :p
 
Het wil maar niet werken.......:( , heb nu toch wel alle mapjes nagelopen.

Ik ga zelf ook maar wat eten.
 
Laatst bewerkt:
Ben je vlugger klaar dan ik met koken :D
Als Windows zo de file niet oppikt..... :mad:
Kom straks terug.

Aanpassing: Kijk bij je spullen van de pc eens naar een cd met drivers. Als het goed is staat de geluidskaartdriver er ook bij.
Zowel die van Intel als de analoge van ac97.
 
Laatst bewerkt:
Oke :) , nu heb ik drie cd op tafel liggen. 3 van Office XP, 1 van Windows XP Prof. Heb er al getracht mee drivers te installeren via Update Drivers maar hij schijnt niets te vinden.
 
Het moet een cd met drivers zijn. O.a. van Intel.
 
heb nu een cd: Drivers & Utilities

Ik heb de DriverCD.exe gedraait, daarop wordt dezelfde installatieprocedure gestart als bij mijn gedownloaden drivers. Na opstarten nog geen geluid....
 
Laatst bewerkt:
Weinig verandering.....:confused:

In ieder geval bedankt, heb ik toch weer een poging mee kunnen wagen.
 
Dat ding moet toch ergens blijven.
Heb je gezien waar die driver geinstalleerd werd op je schijf?
Toch daar nog een keer op setup klikken.
 
C:\windows\system

of C:\windows\system32

daar wordt e.e.a. geinstalleerd
 
Daar wordt, denk ik, alleen die *.inf neergezet.
Ik plaats ze altijd gewoon in de programmamap onder drivers. Er zal toch wat meer aanwezig moeten zijn.

Ga in apparaatbeheer naar dat stuurprogramma toe. Klik nu op uninstall driver.
Sluit je pc af en start weer op.
Windows vindt dan je hardware en zoekt automatisch naar de drivers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan