Bad sectors op mn harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

cabbi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Beste helpers...

Ik heb het volgende probleem met mijn computer. Sinds enkele dagen doet mn hardschijf raar. Als XP wordt opgestart maakt de HD rare krakende geluiden. Hij doet er ook 5x zolang over om Xp op te starten. sommige programma's werken ook al niet meer. Verder wordt er geen DVD-drive en CD-R-drive mee weergegeven...

Ik heb bij Seagate (waarvan mijn Hd is) wat diagnoseprogrammaatjes gedownload en gerund. Bij eentje, Seatools Desktop, werden er verschillende bad sectors aangegeven. Deze konden niet gerepareerd of gereplaced worden.

Is mijn hardschijf aan z'n einde gekomen? is hier nog iets tegen te doen? Kan de oplossing zijn om alles te formatteren en een nieuwe start te maken!?? Please help me!!!!

Ik ben blij met elk advies dat ik krijg!!! Vriendelijk bedankt!!!!!

Cabbi :(

Ik ben ook oud en maak ook krakende geluiden maar ben nog niet aan vervanging toe.

Heb je ooit al eens je cookies en tempory internet files weggegooid.
Heb je ooit al eens gescand op spyware met ad-aware en spybot.
Dit kan ook al leuke resultaten geven. Alles wat deze programma's vinden mag je weggooien hoor.

Als de harddisk tijdens het opstarten begint te tikken, dan zou je harddisk wel eens tegen het einde lopen.

Maar probeer bovenstaande eerst eens voordat jegeld gaat uitgeven.

Lijkt mij dat er spake is van degenaratie (mooi woord:p )
van je schijf als ik zo de symptonen lees. Hoe oud is hij?
Ik zou in ieder geval alvast back ups gaan maken.

Bedankt voor jullie reactie!!!

Aan spyware etc kan het niet liggen. Heb ad-awareSE, spybot, CWShredder, hijackthis, CleanUp en NortonVirus 2004. Dit update ik regelmatig en scan minimaal 1x per week. Dus daar kan het denk k niet aan liggen...

Ben inderdaad bang dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van mn hardeschijf!!

Maar wat kan de oorzaak zijn van deze bad sectors?? En is formatteren geen optie!!!??

GR.

Owja... De hardeschijf is ongeveer 3,5 a 4 jaar oud!!! En wordt intensief gebruikt!! (familiecomputer)

Geplaatst door Raymond Bos
Ik zou in ieder geval alvast back ups gaan maken.
Even off topic: backups moet je natuurlijk ALTIJD maken en niet alleen als je harde schijf kuren gaat krijgen; hij kan er ook ineens mee ophouden en dan ben je alles kwijt.

Guus.

Geplaatst door Guus abc
Even off topic: backups moet je natuurlijk ALTIJD maken en niet alleen als je harde schijf kuren gaat krijgen; hij kan er ook ineens mee ophouden en dan ben je alles kwijt.

Guus.

Ja klopt, helaas zijn er veel die dat niet doen.

Geplaatst door Raymond Bos

Ja klopt, helaas zijn er veel die dat niet doen.

Bedankt voor jullie reactie!!!

Aan spyware etc kan het niet liggen. Heb ad-awareSE, spybot, CWShredder, hijackthis, CleanUp en NortonVirus 2004. Dit update ik regelmatig en scan minimaal 1x per week. Dus daar kan het denk k niet aan liggen...

Ben inderdaad bang dat dit de laatste stuiptrekkingen zijn van mn hardeschijf!!

Maar wat kan de oorzaak zijn van deze bad sectors?? En is formatteren geen optie!!!??

GR.

Duss... Wat moet ik nu doen??? Een nieuwe kopen? Formatteren? contacten met de fabrikant???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan