Bad Sectors

Status
Niet open voor verdere reacties.

SionSeth

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Hoi,

Ik heb 4 (nu misschien wel 5) bad sectors. Kan ik deze omzeilen? zodat ik nog wel wat onbelangrijke data op deze schijf kan zetten. Het is een 80 Gig Maxtor. Ik heb geen garantie meer!

Alvast bedankt

Kan wel, zolang de eerste sector van je schijf maar niet kapot is, en na verloop van tijd, hoelanger je de 80 GIG schijf gebruikt, hoe slechter hij wordt, tot hij volledig uit valt en niet meer op start

De beschadiging zit ergens bij de 10/11 procent dus niet aan het begin. Maar als ik de schijf aanspreek duurt het heel lang voordat ik iets te zien krijg.

Ja dat kan kloppen... als windows die niet kan herstellen, zal die altijd traag blijven...

Ik heb net een bestand (.Avi) naar die 80 gig gekopieerd en dat ging nu vrij vlot. Maar ondanks dat ik die bad sectors nu omzeil kan het wel erger worden? dus dat ik evengoed sommige bestanden kan verliezen?

Ik wil die schijf alleen gebruiken voor tijdelijke bestanden dus niet voor continu gebruik.

Je schijf heeft 5 kapotte sectoren, je hebt een hele grote kans dat je HDD aan het afsterven is, nu verlies je nog geen bestanden, pas als je HDD het niet meer doet

Of je zou kunnen proberen om een programma als Spinrite je schijf te laten testen. Spinrite is een van de beste programma's op dit gebied en kan zelfs een lowlevel format uitvoeren met behoud van gegevens.

Helaas niet gratis.

http://www.grc.com/sr/spinrite.htm

Ik wilde het programma van Maxtor ook gebruiken maar ik heb geen A: drive meer. Ik moet nog een DVD-RW kopen dan kan ik hem daar vanaf mijn DVDwriter Booten. ik heb gezien dat Spintire ook geboet moet worden van een "Removable Device". Dus op dit moment kan ik die nog niet gebruiken.

Maar bedankt jongens voor de info.. Ik blijf de schijf nu nog af en toe gebruiken. Maar ik koop voor de zekerheid wel een nieuwe.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Nog een opmerking over mijn HD.

Er opschrijven gaat goed. Maar als ik ervan moet kopieren naar mijn goede HD dan duurt het wel uren.

Helaas ik heb het geprobeerd maar ik denk dat hij overleden is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan