Bad_Pool_Caller

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimirulezz

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
83
Een kennis van me kan sinds vanochtend niet meer in windows komen.
Als hij opstart ziet hij nog net het welkomstscherm van xp met de teskt: Windows wordt gestart. Daarna komt er direct een BlueScreen met de melding: Bad_Pool_Caller 0x0000002

Ik heb vervolgens tijdens het opstarten op F8 gedrukt en geprobeerd er via Veilige Modus in te komen. Dat lukte niet want ik kreeg dezelfde melding.

Toen heb ik de pc vanaf de XP installatie-cd opgestart, en de herstelconsole gestart.
Toen heb ik de volgende commando's geprobeerd:

Commando: Resultaat:
chkdsk De schijf lijkt 1 of meer ernstigebeschadigingen te hebben
chkdsk /r "
fixboot De systeempartitie kan niet gevonden worden
fixmbr "

Er is ook geen nieuwe hardware geinstalleerd. Want op veel fora staat er dat dat de oorzaak zou zijn. Er zijn voor zover ik weet ook geen updates meer geïnstalleerd sinds gisteravond.

Wat kan ik nu het beste doen?
 
Oei, zoals ik het lees kan het heel goed zijn dat de HDD overleden is.
Daar is vrijwel niks meer aan te doen. Vooral de eerste melding wijst daar op.
 
Het gekke is dat er geen nieuwe randapparatuur geïnstalleerd is en ook zijn er geen updates uitgevoerd.

Als ik in der herstelconsole intyp: dir krijg ik ook de melding: geen schijf beschikbaar
 
Sorry dat ik je tegen spreek maar mocht het een driver zijn dan zou hij in Veilige Modus moeten kunnen opstarten daar er in die modus vrijwel geen drivers geladen worden. Ik ben toch bang voor de schijf zelf.
 
Sorry dat ik je tegen spreek maar mocht het een driver zijn dan zou hij in Veilige Modus moeten kunnen opstarten daar er in die modus vrijwel geen drivers geladen worden. Ik ben toch bang voor de schijf zelf.

In veilige modus krijg ik dezelfde melding.
Zelf denk ik dat de HDD overleden is.
 
Oke ik heb even overlegd met de betreffende eigenaar en hij wou toch al om een nieuwe pc dus dat doe hij nu direct. Ik weet niet of andere mensen hier nog een oplossing voor dit probleem hebben (ook omdat ik niet de enige zal zijn met dit probleem)? Anders kan dit topic geclosed worden wat mij betreft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan