Bad_pool_caller

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Een bluescreen die al jaren lang windows teistert en waar nog steeds geen enkel werkende oplossing is gevonden, Althans die kan ik nergens ter wereld (Google) vinden.Alle aangedragen oplossingen werken dus niet. Het is een structureel aanwezige blue screen die zelfs als je pech om de paar minuten je plezier in het leven vergalt. Ik vind het zoooo merkwaardig dit er geen enkele oplossing voor is na al die jaren. Toch ga ik het hier nog eens vragen.

Om welke windows gaat het?
Daarnaast staat er in de bsod een nummer gelijk aan 0x...........
Windows logboeken geraadpleegd rond het moment van uitvallen?

Win10 pro. Er staat geen extra nummer bij. Alleen advies online te zoeken !! Gebeurt bij elke browser. IE Fire Fox Chrome e Edge. Waar staat windows log ?

Windows logboeken:
eventvwr.exe
En dan onder Windows Logboeken (Toepassing en Systeem, vooral, in dit geval)

Tijs.

Perflib alle nummers allemaal foutmelding!

Ik kan het nauwelijks bevatten. Al jaren is er sprake van bad_pool_caller. Google loopt er van over, maar nergens is de oplossing hiervoor te vinden. Nu is bij mij zo dat geen enkele activiteit kan worden afgemaakt omdat de blue screen de computer laat crashen. Alle hulp progs die beweren dat ze iets kunnen betekenen: allemaal weggegooid geld. Ga maar win herstel doen. Je behoudt alle apps daarbij. Maar het is eigenlijk zo dat je vrijwel alles kwijt raakt inclusief office. Een onaantrekkelijke methode om een fout te herstellen.

Misschien een goed idee om eens een aantal van die logboek-ingangen hier te citeren, evt. met extra 'analyse'/rapportage van WhoCrashed?

Tijs.

On Mon 22/02/2016 8:14:13 AM GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\022216-17703-01.dmp
This was probably caused by the following module: mwac.sys (mwac+0x61B8)
Bugcheck code: 0xC2 (0x99, 0xFFFFE001EFF75B18, 0x0, 0x0)
Error: BAD_POOL_CALLER
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\mwac.sys
product: Malwarebytes Web Access Control
company: Malwarebytes Corporation
description: Malwarebytes Web Access Control
Bug check description: This indicates that the current thread is making a bad pool request.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: mwac.sys (Malwarebytes Web Access Control, Malwarebytes Corporation).
Google query: Malwarebytes Corporation BAD_POOL_CALLER

Kijk eens hier, waar met name de combinatie van MalwareByte's AntiMalware met Bitdefender (de 2015 versie) als oorzaak van Bad_Pool_Caller wordt besproken, met een methode om beide programma's "vreedzaam" tegelijk op de computer te kunnen hebben.

Onder de streep is daar gemeld dat een conflict van MBAM met andere antimalware- (lees: anti-virus-)software doorgaans de reden is van Bad_Pool_Caller BSOD's.

EDIT, toevoeging: Ook het deïnstalleren van MBAM en het installeren van de allerlaatste versie (geschikt voor W10) zou een oplossing kunnen zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk gelukt via bovenstaande info, echter toen kreeg ik een heel ander blauw scherm, vrijwel binnen de paar seconden. Toen Windows herstel gedaan, waarna een forse hoeveelheid apps geherinstalleerd moesten worden. Onder andere Office. Geloof het of niet, toen kon ik outlook niet meer gebruiken. Vrijwel meteen Outlook werkt niet meer. Oplossing Outlook herstel doen via programma's en onderdelen. Halverwege download: er is een fout opgetreden. En office was ook verdwenen. Nog wel in Program Files. Schijnt iets te zijn tussen W10 en Office 365. Probeer Office 16 te downloaden, voor 365= gratis update, maar dat wordt ook geblokkeerd. Ga daar maar eens aangooglen. Is Win 10 de grootste ramp in de windows geschiedenis?? Ondertussen office verdwenen en ik kan verder niks.

Kijk eens of de instructies in deze link je verder brengen m.b.t. (het terugbrengen van) Office 365.

Tijs.

De Bad Pool Caller dus eraf gekregen. Daarna kreeg ik in dezelfde frequentie andere blue Screens met diverse andere cryptische aanduidingen. Windows hersteld en alles deed het weer. Echter kreeg na een tijdje om de paar min. echte blauwe schermen. Na opstarten vrijwel meteen weer. Ook in veilige modes en met recover cd's. Ik kreeg dus geen enkele mogelijkheid iets te doen. Ook met Acronis kon ik de boel niet terug zetten. Alles uitgezet, volgende ochtend nog geen blauw scherm gehad, voor zo lang het duurt. Het is dus een leeg blauw scherm. Win 10 pro Hopelijk blijft het zo, maar mijn gevoel zegt iets anders. Er is steeds weer wat nieuws onder de zon ondanks al die jaren dat Windows bestaat. Heeft iemand enig idee?? NB nog steeds geen blauw scherm :) Graag wel een verklaring als iemand die heeft.

a. Ik neem aan dat het gelukt is om Office365 te repareren/installeren?
b. Ik heb eerder dat WhoCrashed gelinkt. Gebruik die na een volgende BSOD, want die gaf ons bij je orginele BSOD ook de hint die het probleem oplostte.
c. Is de pc verder helemaal stofvrij? Mogelijk helpt het verder wat om (bijv.) geheugenmodules even eruit te halen en opnieuw correct in te prikken en hetzelfde geldt voor stekkers die in het moederbord gaan. Uiteraard met de stroom van het systeem af en jezelf ontladen aan (bijv.) een kaal stuk radiator.

Tijs.

Misschien een goed idee om eens een aantal van die logboek-ingangen hier te citeren, evt. met extra 'analyse'/rapportage van WhoCrashed?

Tijs.

Tijs, volgens mij heb in dit kader via jou de tip over Reimage gekregen. Gekocht maar na elke keer moet het license nummer worden ingevuld, maar ik weet absoluut niet waar. Waarom niet invullen en klaar??

Herinner het me niet. Doe eens een link?

Tijs.

Was via een advertentie die in je window stond. Net stond hij er ook nog maar nu verdwenen. Dus niet via jou gr elbert

Misschien reageren op posting #13...

Tijs.

is allemaal gelukt. Alleen die reimage doet raar wat betreft inloggen en ook niet duidelijk wattie repareert, maar ben bezig

Daar ben ik inmiddels achter, na een keer gebruiken moet je elke keer je licentie nummer invullen, na een paar keer doet hij het niet meer. De advertentie stond in Ties' antwoord window, als reclame bleek later, terwijl ik dacht dat het programma aanbevolen werd. Maar Ties weet van niks. Dus gauw er af dan maar. Weer 65 naar de *****n.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan