Badkamer luidspreker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightcap

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Ik zoek twee luidsprekers welke geschikt zijn voor in de badkamer, bijvoorkeur 8 Ohm, dus vallen autoluidsprekers af (tenzij het klopt dat als ik twee 4 Ohm speakers in serie schakel
dit hetzelfde effect geeft, dan zoek ik er vier). Ik wil ze zo klein mogelijk houden en met een minimale inbouwdiepte (max 5-6 cm). Ik heb er genoeg gezien op internet maar merendeel is rond, en ja ik wil strak vierkant. Er zijn verschillende opties, ik wil ze niet groter hebben dan met een doorsnee van 8-10 cm met max 50 watt. welke speakers zijn hiervoor geschikt? Indien er speakers zijn die hier aan voldoen moet ik natuurlijk nog wel zelf een frontje maken, wat is hier voor de badkamer het meest geschikt, het moet zo plat mogelijk zijn, want ik wil het zo goed als mogelijk gelijk laten vallen met de tegels.
Heb hele mooie gezien op internet, maar ja de inbouwdiepte is in alle gevallen het probleem. Dan ga ik bijna door de isolatie heen tussen de binnenmuur en de buitenmuur.
Wie kan me helpen met informatie, ben handig dus kan veel zelf. :thumb:

Of kijk eens bij www.conrad.nl.
Zoek naar speakers met een polycarbonaat conus,deze zijn waterdicht aan de voorkant.
En speakers inbouwen in de muur lijkt mij geen goed idee.
Ze hebben altijd een klankkast nodig.
Inbouwen in een verlaagd plafond is beter.

4 ohm in serie wordt geen 8 ohm wel met weerstanden maar niet met luidsprekers.

Dat komt omdat het bij een speaker een schijnweerstand is, afhankelijk van de frequentie. 4 ohm wil zeggen dat dat de minimum weerstand is, en 2 speakers in serie hebben een minimum weerstand van 8 ohm, wat voor de geschikte versterker ok is.

Ik zou maar niet te zwaar tillen aan de weerstand van 2 x 4 ohm speakers in serie... :thumb:

Dank voor de antwoorden. Ik weet dat in de muur inbouwen niet het mooiste geluid met zich meebrengt echter ik wil er nog een klankkast achter maken. Vandaar dat de speaker ook niet al te diep moet zijn. Maar ja het moet echt vierkant zijn en niet rond, dit omdat het anders niet bij de rest van de badkamer past. Kan iemand mij vertellen hoe groot de klankkast moet zijn en hoe dit berekent wordt. http://www.badkamermarkt.nl/225801-artikel/aquasound/speakers-samba/samba-4044-inbouw-speakerset-2-stuks-met-draaibare-tweeter-wit.aspx deze komt het dichtst in de buurt en is mooi strak.

Kan iemand me ook vertellen hoe ik zelf een heel mooi strak frontje kan maken, of zijn deze ook los te koop, want dan kan ik zelf wat in elkaar schroeven.

groetjes

Kijk eens op conrad.nl en zoek op "plafond luidsprekers". Een aantal zijn niet-rond en soms zelfs met klankkast. Ook "inbouwluidspreker" geeft een groot aantal hits. De laatste pagina toont vooral badkamer inbpuw en niet zozeer auto luidsprekers. Misschien is daar wat bij?

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel,

ik ga het proberen met deze http://www.visaton.de/en/industrie/breitband/frs7_8.html . Ze passen binnen het frame van een stopcontact/lichtschakelaar. Nu nog "even" een kleine klankkast er achter maken of misschien beter een grote inbouwdoos. Mogelijk dat dit wat oplevert. De badkamer TV levert 30 watt max, dus zou het moeten lukken, en anders ben ik 25 euries armer, maar heb ik er toch weer wat van opgestoken.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan