Balkjes van datagebruik in verkenner werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Berichten
387
In de verkenner bij de "computer" geven de balkjes niet aan hoeveel ruimte de harde schijven nog hebben, de tekst hierbij geeft wel de goed waarde aan.
Ook kan ik de naamgeving van de stations niet meer dan 12 karakters geven deze hadden voorheen een langere naamgeving maar kan na naam aanpassing niet meer dan 12 karakters geven.

Ik gebruik een laptop met Windows Vista.
De harde schijven zijn FAT32.

Zie bijlage: (de balkjes moeten eigenlijk gedeeltelijk vol zijn.)

De hieronder aangedragen reacties met mogelijke oplossingen hebben niet gebaat, wie kan me hier veder mee helpen? Bedankt!
 

Bijlagen

  • verkenner.jpg
    verkenner.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Installeer CC-Cleaner eens.
Gebruik de standaardinstellingen en gebruik zowel Cleaner als register ( 2 icons linlsboven).

Open de betreffende schijven.
Staat de inhoud er wel op?
Is het voor je te openen?


Zo ja voer eens schijfcontrole uit op beide schijven ( beid opties - controleren en repareren aanvinken).
 
Bedankt ga ik proberen.
De discs zijn te openen en er staat op wat er op moet staan.
 
Zoefff,

Ik heb cc-cleaner laten draaien en laptop opnieuw opgestart maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.
Misschien moet ik nog vermelden dat de schijven externe schijven zijn, via een netwerk bereikbaar.
Overigens heeft mijn partner op haar eigen account hier ook last van, alleen staat bij diezelfde schijven nog de oorspronkelijk benaming (met meer dan 12 karakters) maar als ik deze aan wil passen dan kan ik ook hier maar tot 12 karakters gaan.
 
Laatst bewerkt:
Beeld, weergave tegels ingesteld?

Click dan met rechtermuisknop op bestandssysteem en vink andere opties eens aan.
 
In de vrije ruimte op de balk naast data, type, data etc.
Dan kan je andere opties aanvinken.
 
Sorry zoeff, maar ben weer terug!
Ja, ik kan alles aanvinken, alles is normaal behalve de balkjes lopen niet (gedeeltelijk) vol met de aangegeven ruimte op de schijven.
 
Hoi,
vraagje: Waarom zijn de schijven FAT32 en niet NTFS?
How To (NL).
Als je ze converteert is wss het probleem opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Mik Zjegger.
Maar hoe is het dan ogelijk dat de benaming van de stations eerst wel meer karakters konden bevatten terwijl er verder niets verandert is.
De harde schijven hebben FAT32 nodig voor het functioneren, deze zijn al een paar jaar oud.
Maar dat is eigenlijk niet het grootste probleem, wat ik wel terug wil hebben is: de balkjes die aangegeven hoeveel ruimte nog beschikbaar is. Nu zijn ze wit (blanco) normaal lopen deze vol naar gelang er ruimte gebruikt is!
 
Laatst bewerkt:
Doe dan een chkdsk /f
Hoe dat gaat met FAT-schijven kun je in onderstaande links lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/CHKDSK
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc938973.aspx
Waarom de schijven FAT32 nodig hebben om te functioneren is mij niet geheel duidelijk of je moet gebruik maken van héél oude schijven.
Waarom het eerst wél werkte kan zomaar liggen aan de schijfstructuur van dit moment. Er kunnen zich in de loop der tijd fouten in de mapstructuren e.d. voordoen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie.
Maar het lijkt me niet dat alle schijven een check nodig hebben. Want alle maar dan ook alle schijven hebben een balkje wat niet aan geeft hoeveel ruimte er gebruikt is. En het zijn een stuk of 8 stations inclusief de C. Zowel FAT als NTFS.
 
Laatst bewerkt:
Dan alleen de C: waar het OS op staat, want die bepaalt wat je ziet.
 
Laatst bewerkt:
Schijnbaar is dit een probleem waarop niemand een oplossing heeft!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan