• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ballengrafiek bereik formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pelikano

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Zijn er mensen die ervaring hebben met de ballengrafiek of te wel de spreidingsgrafiek met extra dimensie? Ik wil het bereid met 1 sleepbeweging kunnen instellen.

Ik heb een lijst met gegevens X, Y en Gewicht. Deze lijst wil ik kunnen selecteren om zo het bereik van de ballengrafiek in te stellen. Ik krijg het alleen handmatig voor elkaar. Of ik gebruik de grafiek op een foute manier of ik snap de hersenkronkel van de bedenker niet helemaal(helemaal niet eigenlijk:confused:)

De lijst is te lang en wisselt te vaak om het telkens met het handje de reeksen aan te passen.

Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd.

thx.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is zeker mogelijk met een VBA script.

Het probleem is dat excel verwacht een groep van datapunten in een serie te krijgen. Jij wil elk punt een eigen serie geven. Mogelijk weten mijn collega helpers een vriendelijkere manier het juiste resultaat te behalen.

Beste Wigi,
ik had ook al op je site gesnuffeld. Je bijlage is iets anders dan de oplossing die ik wil. Je hebt 1 reeks ipv elke reeks een andere kleur. En ik vraag mij af hoe je dit hebt gesleept want ik krijg het niet voor elkaar.
Alles in 1 reeks is eventueel ook bruikbaar zolang ik deze maar bij elkaar kan slepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan