banana ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

a194645

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
heb zelf een pc in elkaar gestoken ( zonder al te veel ervaring )

als ik de pc opstart met een bootflop gaat ie tot device name BANANA
en dan dat ie geen valide driver vind in de cdrom.

moet er mischien een jumperke op de harde schijf ? of in mijn bios iets verzetten

moederbord ,procceson,pentium3,koeler,videokaar,geluidskaart,netwerkkaart,cdrom,floppydisc en harde schijf ( geen schrijver dus )

de floppydisc zit in het moederbord en de harde schijf en de cdrom zit met de zelfde kabel ( denk op de goede manier ) in de blauwe poort op het moederbord.

wie kan mij helpen
groetjes johnny

Staan je HD's en je CD-roms in de bios herkend?
Misschien eens een echte W98 opstartdisk gebruiken?

Detecteerd het BIOS de Cd-rom speler wel als primary slave? Of helemaal niet? Dan is het waarschijnlijk het jumpertje dat even verzet moet worden.

ik denk dat ik het in mijn bios moet instellen maar hoe moet waar kan ik zien of ie mijn cdrom en schijf herkent en waar moet ik dat verzetten ( ik weet het ,kvraag weer veel van jullie )

tis de eeste maal dat ik zelf een pcke in elkaar steek

mvg
johnny

bij IDE premary master staat non ( je kan de bios dan vragen om de hdd automatisch te zoeken maar hij vint niks )

is het daar dat ik moet zijn of ben ik fout bezig

groetjes

Ik denk dat je een bootdisk van het internet hebt afgeplukt. Banana kan je gewoon negeren.

Ik weet het bijna wel zeker dat het een bootdisk van internet is. Heb zelf ook die versie en die banana melding kun je gewoon negeren

Ik zou eerst maar eens controlleren of alles wel inderdaad correct herkend wordt in de BIOS.
Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS. Kijk of je daar je HD en CD-speler ziet staan.

Groetjes,
Bennie

bennie en breezer , ik denk dat jullie er korter bij zitten mijn bios herkent volgens mij mijn harde schijf niet

bij IDE premary master staat non ( je kan de bios dan vragen om de hdd automatisch te zoeken maar hij vint niks )

en bij opstarten staat pri masterbox ook op non.

maar wat kan ik nu doen ?

groetjes
johnny

als ik mijn bios instel dat ie vanaf mijn cdrom moet opstarten zegt hij dat de pc geen harde schijf bevat, niet juist werkt of een stuurprogramma nodig heeft ( maxtor schijf )

wat kan ik nu doen ?

groetjes johnny

oeps ik had het stekkertje niet inzitten toen ik dit schreef maar de problemen blijven hetzelfde ( heb deze tekst aangepast )

Laatst bewerkt:
Dan zal je dus uit een ander vaatje moeten tappen. Als de BIOS je apparaten niet herkent zal je toch de bekabeling en jumpers moeten controlleren. Staat in de BIOS alles op automatische detect?

Groetjes,
Bennie

ik ga het na kijken Bennie , kan je iets specifieker zijn ( sorry) maar wat moet er allemaal op automatisch detect staan
groetjes

Wat er ook kan toe leiden dat je HD niet herkend wordt is dat je FDD cable niet correct zit. Blijft het ledje van je FDD soms constant branden?

Als je de FDD lang achteren bekijkt zit pin 1 in tegenstelling tot cdroms en HD niet aan de rechterkant, maar aan de linkerkant...

Voor de rest:

Je HD --> primair master aansluiten
Je CD-rom --> primair slave
Event je CD-rw --> secundair master...

Bij een IDE cable:
Blauw op je MoBo
De volgende connector is de slave connector (grijs)
De laatste is de master (zwart)

De rode lijn is op de cable is pin 1

In je bios laat je alle instellingen voor ide op auto staan of automatic detect.

leg dit eens uit ?

ik heb hier nog een oude maxtor schijf liggen van maar een klein 500 kb en die pakt ie gewoon aan !

zou het kunnen dat mijn nieuwe maxtor schijf die ik daarjuist uit een mooi ingepakt en luchtledig zakje zat stuk is of zou het kunnen liggen dat het er eentje is van 7200 toeren ? ( laat het aub dat zijn )

groetjes

Misschien wordt het ook wel tijd om te weten wat voor mobo je hebt gekocht. Oud? nieuw? Type?

In de BIOS staat bij je prim. en sec. controllers "automatische detect". je kan het ook handmatig doen. Maar als die op "automatische detect" staat en je apparaten staan daar niet bij, is er toch echt iets fout met de aansluiting. Meer kan ik er niet van maken (tenzij het mobo of BIOS kaduuk is).

Groetjes,
Bennie

ik moest ff weg ,

moederbord is een Soyo 7VCA van een dik jaar oud .

en op dat oude schijfje dat er nu in zit stond nog win 95 en draait perfedt hoor.

mvg
johnny

heb nu terug de nieuwe schijf erin gedaan en hij doet het milenieum erop gezet en hij draait perfect.

voor al diegene die mij geholpen hebben zeer bedankt

mvg
johnny

Hopelijk wordt je 1 van de weinige gelukkige gebruikers van Win Me want dat is niet het meest stabiele systeem...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan