Bang Olufsen extra audio uitgang nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pcspiller

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2005
Ik heb een Beocenter 2300 60W met twee audio uitgangen met 8-polige din stekkers maar die worden gebruikt met aan elke zijde door een audio box van bang olufsen(Beolab 2500).

Nu wil nog een derde audio box aansluiten, mag ik die parallel aansluiten en indien ja welke draden moet ik dan nemen van die 8-polige din stekker.

Alle hulp is welkom dank u.

Laatst bewerkt:
Vraag... waar wil je die derde box voor gebruiken... of neerzetten.... het is een stereo apparaat, dus die ene stekker geeft "links", de andere "rechts".... dus je krijgt of een tweede linker kanaal, of een tweede rechter kanaal..... die stekkers zijn voor "actieve luidsprekers" d.w.z. dat de versterker in de box is ingebouwd..... is die derde box een "gewone" luidspreker, dan gaat er geen geluid uit komen.....

De derde box is een gewone audio box met ene rode en witte ingang, kan dit.

Dus de versterkers van die twee zitten in de boxen zelf dan heb ik de mogelijk om die twee op dezelfde uitgang aan te sluiten en derde op de andere uitgang.

Maar van die 8pin stekker welke twee draden moet dan nemen.

Bedankt voor de snelle respons

Ik kan nergens een manual van dat fraaie apparaat vinden.... behalve op ebay tegen een bedrag van "tig" , die manuals schijnen vanwege de prachtige [door gerenomeerde fotografen gemaakte] covers, collectorsitems te zijn.......

Zitten er geen normale luidsprekeruitgangen [rood/zwart of |o [din, platte pen, ronde pen]achterop? Op die din stekkers zit alleen line-out, dus geschikt voor een eindversterker en niet om direct in een normale box te stoppen.....

Ik heb een manual gevonden van de beocenter 2800 maar daar kom ik niet veel wijzer van.

Enkel 3 8pin uitgangen, eerste voor de box links en de tweede voor de box rechts en dan nog ene van aux.

Mag je dan niet van line-outs aftakken.

Jawel, je mag best van de line outs aftappen.... maar dan moet je er een versterker tussen zetten om een normale luidsprekerbox aan te kunnen sturen...... dat lin-out signaal komt van de voorversterker en stuurt de eindversterker in de box aan... een andere truc zou zijn om een luidsprekerbox open te maken en dan een stukje tweelingsnoer aan de luidsprekercontacten te maken en dat dan naar die extra box te doen.... dan heb je geen versterker nodig.... maar het is wel een "slooppartij".....

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de goeie tip zal inderdaad van de box zelf kunnen aftakken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan