Bankgegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Ik heb jongstleden ergens gelezen over een nieuwe Trojan Horse,of Worm,weet niet hoe het heet,maar in ieder geval ging het er om dat die zou kunnen achterhalen als je aan het internetbankieren bent,welke passwords je intikt.
Zodoende zou de kwaadwillende gebruiker achter je codes kunnen komen,en dan in je bankprogramma kunnen komen enzo.Levensgevaarlijk natuurlijk.

Nu heb ik hier 2 vragen over.

Is het waar dat als ik ipv IE Netscape ga gebruiken dat dit is opgelost? (Microsoft heeft namelijk geadviseerd tijdelijk een andere browser te gebruiken...)

Als ik mijn wachtwoord en inlognaam voor www.mijnpostbank.nl copieer uit bijv. een worddocument,en plak op de plaats waar ik die gegevens moet invullen op die site van mijn bank,dat die hackers dan NIET kunnen achterhalen wat ik dan doe,omdat ik in dat geval mijn toetsenbord niet gebruik?

Of zit ik er met deze mooie tijdelijke oplossing helemaal naast?

(Zwak van Microsoft dat ze je verwijzen naar een andere browser,ze zullen toch wel zeer snel een oplossing moeten vinden,vinden jullie niet?)

Groet van Leo,en alvast bedankt voor de antwoorden.

Bij de postbank gebruik je toch Tan codes of zo, die zijn toch voor eenmalig gebruik dus daar hebben ze niets aan.

Waar je op moet letten is of je een beveiligde site bezoekt.
Je kunt dit herkennen aan de s achter de HTTP
Bij Girotel zie je bv "https://gto.postbank.nl/GTO/" staan, ook staat er onderin een slotje. Zo weet je dat je een verbinding hebt waarop niemand kan inbreken.'
Voor meer info over veilige bank zaken bij de
postbank kun je hier even kijken.

N.b. in Nederland is e.a. wel goed geregeld, of er wordt gewerkt met tan codes of met een soort rekenmachinetje bv bij de ABNAMRO die een code aanmaakt die alleen voor die ene transactie te gebruiken is.

In Amerika gebruikt met veel een Creditcard, het eenig wat dan nodig hebt is het nummer, de 'houdbaarheids' datum en vaak nog een controle getal dat bv achterop de kaart staat afgedrukt (verschilt een beetje per kaart).
Er is dus geen éénmalige controle die bij die ene specifieke transactie hoort, ken je dus die gegeven kun je een bestelling doen op andermans kosten.

N.b. tegenwoordig kun ook niet meer vertrouwen op het adres dat in je adres balk staat, via een truk lijkt het of je op een bepaalde site bent, maar dat hoeft niet zo te zijn, dit gevaar is er echter alleen maar als je via een link naar je bank site gaat, type dus altijd gewoon zelf je www adres in, voor de postbank type je dus www.postbank.nl in.

Je gebruik je dus niet de link zoals die hier boven staan.... , probeer maar eens uit. :)
N.b. Als je een foutmelding krijgt heb je al een update gedownload die dat probleem oplost.
Krijg je in de adres balk netjes www.postbank.nl te te zien maar is het een andere site heb je nog een probleem, haal dan even een updatetje bij microsoft!

Laatst bewerkt:
Helaas (...................) ga ik morgen op vakantie naar Sicilie,en ik ga dit verder uitzoeken als ik weer terug ben.
Maar in ieder geval bedankt voor de antwoorden ok?

Groet van Leo.

Niks helaas, gewoon lekker op vakantie en daarna de tips doornemen...een mooie tijd toegewenst! :thumb:

Geplaatst door gezina
Niks helaas, gewoon lekker op vakantie en daarna de tips doornemen...een mooie tijd toegewenst! :thumb:

Haha,jaaaaaaaa lekker hoor,dank je wel,en tot over een weekje of 3!!!

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan