bankprogramma overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

meelman

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
Ik zit met een ingewikkeld probleem. Mijn moeder telebankiert met het programma 'Officenet'. Ze draaide dat op een Pentium III'tje, met een schijf waar aan het geluid te horen een lager uit lag. Nou ja, je kent dat wel: 500MHz, SDR-RAM, dat ding is niet vooruit te branden. Dus heb ik voor 200 euro wat nieuwe hardware bij elkaar gesprokkeld om een fraai nieuw systeempje te draaien. Maar ik zit wel met het probleem van dat bankprogramma. Dat is extreem gevoelig: 1 windows- of virusdefinitie-update en het programma werkt niet meer.

Nou zou ik het gewoon op de nieuwe computer kunnen installeren, maar je kunt geen geschiedenis importeren. Niet dat die geschiedenis erg belangrijk is maar er schijnt een of andere lijst (crediteurenlijst?) in te zitten die ze bij elke re-install opnieuw in moet geven en dat schijnt monikkenwerk ze zijn. Liever niet dus.

Hoe ga ik dus op de beste manier dat bankprogramma werkend houden?

De mogelijkheden:

-is er een manier om een hele schijf met bestandssysteem een boot.ini's en de hele mik van schijf A naar schijf B te zetten?
-Zou een bankprogramma dat zo gevoelig is nog werken als ik de oude schijf als secondary schijf aan de nieuwe pc hang?
-Zo ja, kan ik een situatie maken waarin booten zonder floppy in de drive betekent de nieuwe schijf met het nieuwe OS en met een speciale bootfloppy erin betekent het oude schijfje gebruiken, puur voor het bankprogramma?
-andere suggesties?

Zorg dat je aan software zoals Norton ghost kunt komen.(niet gratis).
Dan kun je de hele hardeschijf klonen naar de nieuwe schijf.

thanks, ik ga even proberen of ik het bankprogramma werkend krijg als ik het draai vanaf de andere schijf.

Hmz, is er ook freeware die dit klusje kan klaren? Van geen van beide tools zijn werkende demo's of trials... :confused:

Probleem: de nieuwe pc boot niet met de oude schijf (BSOD) en dus ook met de nieuwe-schijf-met-ghost-van-de-oude. Jammer maar helaas.

Ik zal het bankprogramma dus opnieuw moeten installeren. Iig bedankt voor de hulp :)

Is er te achterhalen welke type bestanden het programma z'n database opslaat? Misschien is daaruit iets op te slaan/te editten. (desnoods in een vervangend programma werkend te krijgen)

Geplaatst door @temptation
Is er te achterhalen welke type bestanden het programma z'n database opslaat? Misschien is daaruit iets op te slaan/te editten. (desnoods in een vervangend programma werkend te krijgen)
Dat heb ik ook al geprobeerd. Maar als ik de databasefiles (de enige bestanden die zijn gewijzigd na communicatie met de bank) kopiëer en wil gebruiken bij een nieuwe install krijg ik een zootje meldingen dat Officenet corrupte database bestanden heeft opgemerkt en je vervolgens de vraag stelt of je ze wil verwijderen. Andere opties zijn er niet. Pas als je ze verwijdert kun je weer inloggen, maar je geschiedenis en crediteurenlijst ben je dan kwijt.

Ik heb overigens een oplossing gevonden voor het probleem: we stappen af van Officenet en gaan via IE telebankieren. Misschien minder veilig, maar dan ben ik wel van het gezeik af. :)

Complete directory van dat programma selecteren en tijdelijk ergen anders neerzetten.
Dan programma opnieuw installeren. Na istallatie alle gbestanden in de oorspronelijke directory seecteren en plakken over de nieuwe istallatie. Dit werkt in ieder geval met girotel en andere bankprogramma's. Op deze manier werkt het zelfs als je de oorspronkelijjke inloggegevens van de bank kwijt bent.

In de map van officenet de volgende bestanden backuppen...

Account.xls Uw Rekeningen
CreditorBin.xls Binnenlandse Crediteuren
CreditorBui.xls Buitenlandse Crediteuren
Debtor.xls Geïncasseerden

maar lees even http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/bankieren/FAQ_OfficeNet_Extra_installatie.html

Ze hebben het ook over het overzetten naar een andere pc.

Misschien dat de bovenstaande bestanden versleuteld zijn op een manier waarop alleen de orginele pc ze kan lezen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan