meelman
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 8 okt 2002
Ik zit met een ingewikkeld probleem. Mijn moeder telebankiert met het programma 'Officenet'. Ze draaide dat op een Pentium III'tje, met een schijf waar aan het geluid te horen een lager uit lag. Nou ja, je kent dat wel: 500MHz, SDR-RAM, dat ding is niet vooruit te branden. Dus heb ik voor 200 euro wat nieuwe hardware bij elkaar gesprokkeld om een fraai nieuw systeempje te draaien. Maar ik zit wel met het probleem van dat bankprogramma. Dat is extreem gevoelig: 1 windows- of virusdefinitie-update en het programma werkt niet meer.
Nou zou ik het gewoon op de nieuwe computer kunnen installeren, maar je kunt geen geschiedenis importeren. Niet dat die geschiedenis erg belangrijk is maar er schijnt een of andere lijst (crediteurenlijst?) in te zitten die ze bij elke re-install opnieuw in moet geven en dat schijnt monikkenwerk ze zijn. Liever niet dus.
Hoe ga ik dus op de beste manier dat bankprogramma werkend houden?
De mogelijkheden:
-is er een manier om een hele schijf met bestandssysteem een boot.ini's en de hele mik van schijf A naar schijf B te zetten?
-Zou een bankprogramma dat zo gevoelig is nog werken als ik de oude schijf als secondary schijf aan de nieuwe pc hang?
-Zo ja, kan ik een situatie maken waarin booten zonder floppy in de drive betekent de nieuwe schijf met het nieuwe OS en met een speciale bootfloppy erin betekent het oude schijfje gebruiken, puur voor het bankprogramma?
-andere suggesties?
Nou zou ik het gewoon op de nieuwe computer kunnen installeren, maar je kunt geen geschiedenis importeren. Niet dat die geschiedenis erg belangrijk is maar er schijnt een of andere lijst (crediteurenlijst?) in te zitten die ze bij elke re-install opnieuw in moet geven en dat schijnt monikkenwerk ze zijn. Liever niet dus.
Hoe ga ik dus op de beste manier dat bankprogramma werkend houden?
De mogelijkheden:
-is er een manier om een hele schijf met bestandssysteem een boot.ini's en de hele mik van schijf A naar schijf B te zetten?
-Zou een bankprogramma dat zo gevoelig is nog werken als ik de oude schijf als secondary schijf aan de nieuwe pc hang?
-Zo ja, kan ik een situatie maken waarin booten zonder floppy in de drive betekent de nieuwe schijf met het nieuwe OS en met een speciale bootfloppy erin betekent het oude schijfje gebruiken, puur voor het bankprogramma?
-andere suggesties?