• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bankzaken en -overzichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampie173

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Besturingssysteem
Windows 11 Pro
Office versie
Office 365
Beste allemaal,

In bijgevoegd bestand zou ik een aantal bankzaken op een rijtje willen zetten!;)

In werkblad 1 staan diverse bereiken zoals: Huishouden, Anders(1,2,3), Sparen, Opname enz.
De bovenste 3 bereiken zijn: Inkomsten, Betaalrekening en Spaarrekening.

Het is de bedoeling dat de in werkblad 1 gemaakte wijzigingen die in 1e regel genoemde bereiken ingevuld worden.
In het bestand zijn wat voorbeelden handmatig ingevuld.

In de bovenste 3 bereiken zijn de formules voor mij geen probleem geweest, na wat puzzelen overigens.

Ik zou op weg geholpen willen worden om dit te realiseren.

Ook lukt het mij niet om een afboeking v/d betaalrekening en een opname v/d spaarrekening zo uitgelijnd te krijgen met de andere bedragen. Ik heb diverse getalnotaties gemaakt, maar dan nog geen resultaat.

Als vast bedankt voor het lezen,

Groet,
Toon

Bijlagen

Gebruik consequent > Celeigenschappen > Financieel > Symbool: €

@ Senso,

Ik heb jouw suggestie overgenomen
Daaropvolgend de formules aangepast (hier en daar een + of -)

Verder kan ik je niet helpen. Ieder maakt zijn eigen opzet en met jouw opzet zou ik niet kunnen werken. Ik werk met grootboekrekeningen in mijn maandelijkse schema. Maar wat jij zou kunnen doen is voor de rekeningen een apart tabblad maken simpel met boekingen en dan laat je daar een jaar de boekingen naar onderen doorlopen.
Als je daar codes in verwerkt kun je met filters snel zaken/cijfers zoals rentes opzoeken (filteren).

Zie voorbeeld:
Alle rekeningen apart tabblad. B600, S835, D344 of Dep344. Kort houden.
Alles staat op getal zonder euroteken.
Alle boekingen hebben een nummer gebaseerd op 4 tekens.
Betaalrekening eindigt op 600 dan is de code B600
Spaarrekening eindigt op 835 dan is de code S835
Deposito eindigt op 344 dan D344
Grootboekrekeningen kun je wel schema's op internet vinden.

Je maakt kolommen naar welke gegevens je wilt zien.
Afhankelijk van de rekening per maand afronden of een jaar laten doorlopen.

Nu heb je een rekening, neem de betaalrekening (de grootste denk ik) B600 en in het voorbeeld staan de codes. Nu kun je altijd filteren op een bepaalde code. Bijvoorbeeld A001 zijn alle AOW-uitkeringen. Ga op deze code staan en rechtermuisknop > filter op deze celwaarde. Dan zie je uitsluitend alle AOW-uitkeringen.

Voorbeeld rekening.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan