Banner ad manager

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kego
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kego

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Hallo iedereen.

Ik ben een beginneling in het maken van websites.
Dus eventuele antwoorden graag simpel houden graag. Bvd.

Ik ben mbv Frontpage 2000 een site aan het maken.
Ik wil mbv een banner verschillende afbeeldingen beurtelings zichtbaar maken.
Na het instellen van de banner instellingen is in Normal-mode de banner met de eerste afbeelding zichtbaar.
Echter in Preview-mode zie ik een leeg venstertje met een kruisje.

Heeft dit met mijn beveiligingsinstellingen te maken of is er wat anders mis ?

Groeten Kego.

Ik gok dat je je site nog niet online hebt gegooid?
Ofwel dat betekend dat de browser je banner nog niet kan vinden. Maar in je code wel staat dat hij in een bepaalde map moet staan op het internet wat dus resulteerd in een kruisje.

Oplossing: even je html document online zetten. En opnieuw testen. Of checken waar het plaatje dan staat en je code aanpassen.

Mocht dit het niet zijn. Doen andere sites het wel goed?

Hallo Fantjedus.

Ik heb de site online gezet.
Ik kreeg bij het openen van de site de melding: Firewall blokkeerd bep. activeX-onderdelen.
Deze blokkade heb ik opgeheven en de ActiveX onderdelen geinstalleerd.
Maar de Banner was nog niet goed.
Een leeg veld met een kruisje.
Een andere site heeft hetzelfde probleem.

Wat nu ?

Groeten Kego.

Een andere site heeft hetzelfde probleem.
Die heb je ook zelf gemaakt?
Want je weet dat je een html document (allemaal codes) plus de plaatjes die je gebruikt allemaal online moet hebben staan?

Misschien kun je een linkje naar de online versie hier plaatsen zodat we kunnen zien of wij hetzelfde probleem hebben? Als ik het probleem niet heb bijv. dan ligt het aan jouw PC waarschijnlijk.

Ik zie een normale pagina zonder kruisjes.(zie kego.jpg)

Dus nu denk ik dat je het heb over de preview van het document wat op je eigen PC staat en dus nog niet online is. En dat je online versie wel gewoon werkt. Alhoewel ik geen banner waarneem die verschillende plaatjes laat zien. Maar als dit de bedoeling is dan is het toch goed zo?

Die melding betekend waarschijnlijk niet meer dan dat er actieve inhoud op in het document, op je pc, staat die je even goed moet keuren. Dat is een veiligheidsmaatregel van IE. Tenzij je de melding krijgt terwijl er http:// in de adres balk staat.

Laatst bewerkt:
Als ik de online site open, staat er bij mij wel een lege banner met kruisje rechts van de kop.
Maar deze banner werkt niet omdat IE ActiveX blokkeerd omdat hij de uitgever niet herkend.
Jouw laatste opmerking over http:// wat bedoel je daar mee ?
In de adresbalk staat nl een http://-adres.

Zie jij nog mogelijkheden om die banner toch aan de gang te krijgen ?

Groeten Kego.

Laatst bewerkt:
Jouw laatste opmerking over http:// wat bedoel je daar mee ?
In de adresbalk staat nl een http://-adres.
Groeten Kego.
Als er had gestaan: file:///C:/documents and settings/
Dan was je een document van je eigen PC aan het bekijken. Maar dit is dus niet het geval. Sorry voor de onduidlijkheid.

Het kruisje waarover je het hebt is een java kruisje. (heb hem gezien met windows, zat eerst in Linux te spueren en die laat het niet zien omdat het niet goed werkt.)Ben nog aan het kijken voor je voor een oplossing, want ik zie in je bron dat je geen java laad of gebruikt. En dat snap ik niet. dus ben ff aan het zoeken

Misschien kun je dit eens proberen?
Code:
[B]<script type=''text/javascript''>[/B]
<applet code="fprotate.class" codebase="./" width="100" height="100">
          <param name="rotatoreffect" value="dissolve">
          <param name="time" value="5">

<param name="image1" valuetype="ref" value="images/joke.JPG">
          <param name="image2" valuetype="ref" value="images/kees.JPG">
        </applet>
[B]</script>[/B]
Het gaat dan om de dik gedrukte code die ander staat er al.(Bij mij gaat in het kruisje dan weg in IE en FF. Maar ik heb de banner niet)
Maar heb het idee dat dat te ver gaat. En je helemaal niet in de code zit te neuzen of wel?

EDIT: mocht je in de code zitten neuzen dan is dit misschien een oplossing-->klik en dan naar de banner rotater scrollen ongeveer in het midden

Laatst bewerkt:
Ik heb de dikgedrukte code toegevoegd. Maar dan is de banner niet meer zichtbaar.
Je laatste suggestie gaat me te ver . Ik snap nog niet veel van die HTML code.

Je schrijft - Ik heb de banner niet -
Wat is nu eigenlijk de banner ?
Ik zie dat er in de code een aantal eigenschappen van de banner ingesteld worden.
En ik zie 2 class file-tjes .
Is dit voldoende om een banner te laten werken of is er nog een stukje software nodig ?

Kego.

oke dan, ik zal je proberen uit te leggen hoe ik zou doen wat ik denk dat jij wilt maken.

Ik zou een .gif afbeelding maken met een animatie van 2 afbeeldingen

En deze zou ik plaatsen in het .html document.
Dan heb ik geen gezeur van een script of iets dergelijks. Ik hoef alleen een plaatje goed op mijn site te zetten. Hier is een animatie maak programma waarmee je iets zou kunnen maken voor je site -->klik Wel ff gratis registreren voor de key

Wat jij heb gemaakt is een soort van scriptje, dat is geen software maar een reeks opdrachten voor een computer. In dit geval een computer van een internetter. En dat script zorgt ervoor dat er elke 5 seconde gewisseld word van plaatje. Maar ikzelf kan niet zo goed scripten maken, ik kan ze alleen herleiden.

En een banner is een plaatje waarmee de aandacht word getrokken. Met animaties of telkens andere plaatjes ---> klik voor de wikipedia uitleg

Bedankt voor je suggesties.
Ik ga me wat meer in de code verdiepen zodat ik toch de banners van Leejoo kan gebruiken.
Lukt me dat niet dan probeer ik de animatie makers.

Bedankt voor je hulp en ik laat nog weten of het gelukt is.

Groeten Kego.

TIP
In de computer idee stonden 2 pagina's vol met banner animatie maken in flash!
Ook hoe je het moet doen enzo en best makkelijk en goede kwaliteit banner dus ik denk dat je daar wel wat aan hebt!

Gelukt !!!! :D Zie http://home.wanadoo.nl/kees.goos/Index.htm
Iedereen hartelijk bedankt.

O ja. Ik wil het script van de banner van Leejoo.nl nog aanpassen en heb daarvoor een vraag in het Forum <Javascript> gesteld. Zijn er hier misschien nog experts die mij daarbij kunnen helpen ?

Groeten Kego.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan