Banner klik teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

ittimous

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Is het mogelijk om op een banner op je website iets te zetten die bijhoud hoevaak er op wordt geklikt?

en zo ja waar kan ik zo'n code of iets vinden?
en hoe doe ik het?

eu, zoiets?
HTML:
<iets onclick='doeCheck();'></iets>
[JS]function doeCheck()
{
//counter omhoog met 1

return true; /* ga verder met uitvoeren van standaard onclick */
}[/JS]

Hoi ittimous,
Ga je Google Adsense controleren? ;)

@reactie propizza:
Dit zijn als ik het zo zie vooral tellers die het bezoek van een pagina zelf meten, en niet een de klikken op een element (banner-link) binnen een pagina.

@reactie Vegras:
Ja, dit script zou wellicht als "trigger" kunnen dienen om de teller een tik vooruit te krijgen.
Het scharnierpunt zal zitten in regel 3 ( // counter omhoog met 1 ).
Wat moet daar komen te staan? De teller zal op de server van de site moeten zitten, en het script zal dus (veilig) iets op de server moeten kunnen veranderen. En de site-eigenaar moet een mogelijkheid krijgen om (veilig) de tellerstand te kunnen bekijken. Dat red je niet met alleen javascript, denk ik, daar zal php of een andere taal op de server voor gebruikt moeten worden.

Nu heb ik zelf geen kennis van php-scripten enzo, maar ik heb even Google losgelaten op je vraag.
Daar kwam als zesde resultaat deze uit tevoorschijn, met deze als download-pagina voor het gratis script (het is allemaal wel in het Engels). Wat ze beloven klinkt in elk geval goed, en hun demo-pagina werkt. :)
Ik hem 'm even gedownload, en er komen als voorwaarden uit tevoorschijn:
  • de server van je host moet er dus php op hebben zitten;
  • er komt op de een of andere manier een reclame-iets van hun tevoorschijn (wat dat is heb ik niet geprobeerd), dat je niet mag verwijderen (of je moet het afkopen met een licentie: dus dan niet meer gratis);
  • het installeren gaat niet automatisch, dat moet je met de hand doen (instellingen-codes aanpassen);
  • of je zoiets via een webeditor als Dreamweaver kunt instellen/uploaden weet ik niet; misschien moet je het via een los ftp-programma uploaden.
Succes!
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan